Alla inlägg under juli 2008

Av Camilla - 28 juli 2008 08:15

Igår kväll var det 30 grader varmt på mitt rum, klockan åtta på kvällen. Jobbigt för oss alla, men jag tror mest för hundarna. Lillan bara låg och flämtade med slipsen nere vid knäna.

Så jag gick ner i källaren och hämtade upp alla kylklampar som låg där. Potionerade ut dom till alla hundarna, och en stund senare var det lugnare hos dom. Ska frysa vattenflaskor idag och lägga hos dom ikväll, inte så att de ligger direkt på dom, utan under fällarna, så att det kyler utan att de har närkontakt. Fläkten står på hela natten (så att jag har ont i hela kroppen när jag själv vaknar) och fönstret är uppe om nätterna: släpper in den lite kyligare nattluften.

Nu, klockan 08:18 på förmiddagen är det redan 23,5 grader här uppe... PUH!!

Av Camilla - 27 juli 2008 19:25

Japp, nu är den monterad. Vår gräsmatta är ungefär 100m när man cyklar runt den =) Tre varv runt med tre tossiga hundar runt hjulen (Lillan, Pyret och Elton) Jag cyklade ungefär i 5,4km/h.

Nu ska jag verkligen kunna mäta min runda i morgon när det är dags igen.

Av Camilla - 27 juli 2008 19:19

Lions loppis, mycket folk och VARMT!


Repet skulle släppas kl 10, men som vanligt var det forcerat lite innan. Linda trodde 10 min tidigare, jag sa 7 min och mamma 6½. Jag var närmast, eftersom det blev forcerat vid 7½ minut =)


Vi letade efter en spegel till Emmes rum på skolan och en barnstol till Benjamins besök här hemma. Hittade båda delarna, mamma gav 30kr tillsammans.

Passade på att äta där också, mamma och pappa köpte sillamacka (fast mamma ville inte äta upp sin, fel bröd och för hårt stekt sill) jag och Linda köpte fralla med ost på. Gott trots den svettande osten (inte det enda som svettades i den värmen)

Enda egentliga nackdelen var att det inte fanns tillstymmelse till light dricka på hela området. Det fanns kolsyrat vatten, men det är alldeles för mycket kolsyra i den för att jag ska kunna dricka det. Det är inte helt lätt att rapa numera.


Av Camilla - 27 juli 2008 12:30

är nu inhandlad och ska monteras på cykeln.

Är visseligen en beskrivning med, men inga bilder, allt så mycket lättare med en illustration som visar var och hur den ska sitta.

Ska bli spännande att ge sig iväg i morgon på den vanliga rundan och se hur lång den verkligen är.

Av Camilla - 27 juli 2008 08:31

Min syster har en blandras tik om heter Gunilla. Gunilla är väl en 6-8 månader gammal nu, och är en blandning mellan amstaff/boxer/olde english bulldogge. Tyvärr så går rasernas mix igenom.


Hon är mysig och snäll ibland, men har nu sedan hon kom hit i våras, gått på och börjat att slåss med min gamla Godis minst 3 gånger.

Nu senast låg Godis bredvid mig i soffan och vilade, och Gunilla kom och buffade, varpå Godis, som medålderns rätt är vår polis, varnade "gå väck din ouppfostrade unghund" . Gunilla svarade tvärt och hoppade på Godis i soffan, och slagsmålet var ett faktum.

Nu är ju Gunillas huvud ensamt, nästan lika stort som hela Godis, och hon slåss genom att lägga hela sin tungd på sin motståndare, Godis hade inte en chans innan jag fick tag på Gunilla.

Lotta har själv berättat att man inte ska kunna ha två tikar ihop, eftersom de slåss, Gunillas egen mamma var hotfull mot henne sist de fick träffas.

Och henne (Gunilla) tar de med till andra?!! Jag vågar inte längre ha mina nere när Lotta kommer med henne. För tänk om det skulle ta verkligen illa? Den storleken och tyngden bakom betten så har mina hundar inte en chans...

Trots detta säger inte mina föräldrar till henne att ha Gunilla i löplinan här, och Lotta fortsätter att ta hit henne lös. Och jag kan inte säga något mer för enligt Lotta är jag ändå bara en patetisk parasit som bor hos mina föräldrar som vuxen. Det har hon sagt rent ut till mig. "Du har det så bra" jojo, för det första betalar jag för mig, för det andra: hur roligt är det på en skala att bo hemma som vuxen, att inte ha sitt eget där man får vara ifred. jovisst jag har mitt rum, men jag kan ju inte sitta där mitt hela liv.


Tyvärr har Gunilla bara förstärkt min syn på blandrashundar.

Som min veterinär sa en gång när vi diskuterade blandraser: du skulle bara veta hur många vi avlivar innan de är året för att de är ilksna, mentalt ostabila och rent ut farliga mot sin omgivning...

Det var den dagen han fick skicka hem en familj med lugnande tabletter att gömma i maten för att hunden skulle bli så hanterbar att han kunde avliva den... Själv kom han inte i närheten, och inte heller husse eller matte kunde hålla hunden, så ilsk var den...


Av Camilla - 27 juli 2008 08:26

Att inte ens Lillan orkar leka någon längre stund med sina leksaker. Hon har denna veckan (igår) övat i "trappmaskinen". Dvs en av hennes älsklingsleksaker är en liten kalle anka-figur från McDonalds, med sombrero. Den tar hon och vill att man ska kasta. Tyvärr är den för lätt så den hamnar inte långt. Därför har pappa börjat att kasta den ner i källargången. Först springer hon runt staketet och står och kikar ner på den mellan brädorna, sedan springer hon tillbaka och ner i gången för att hämta den.  Hon kommer att få stenhårda välmusklade skinkor =)


Idag är det en dag att ta det lugnt, ingen cykling. 5 dagar i veckan räcker, eftersom man måste ge kroppen tid att bilda muskler också.

Men å andra sidan är det loppis i Gualöv. Vet inte om jag ska följa med dit... men jag gillar att gå på loppis så vi får väl se! Där är alltid mycket folk, och mycket säsongsarbetare som ska köpa med sig hem det de behöver till en billig penning, samtidigt som det är snyggt.

Av Camilla - 25 juli 2008 09:50

Jag hade rätt. Det blev lite jobbigt att cykla dagens tur. Inte för att det var jobbigt som i slitigt, utan mer för att det är över 23 grader ute nu...

Fick börja med att leta upp en insatsnyckel och skruva fast cykelstyret. Man ska kolla sådant med jämna mellanrum,och det var tur att jag gjorde det, för jag fick höja styret med minst 2-3 cm. Men det var minsann inte lätt att hitta verktygen: Peter brer ut sig i hela längan, och verktygen finns INTE på sin plats... Allt som finns därinne är alla hans mopeddelar hit och dit.

Av Camilla - 25 juli 2008 08:37

Och så säger de på väderprognoserna att det ska bli ännu varmare i helgen. PUH!


Idag när jag steg upp kl 8 så var det redan över 20 grader i skuggan. Blir jobbigt att cykla idag kanske, men det är lika bra att få det undanstökat.


Idag fyller min systers barnbarn Albin 1 år, så vi ska väl in en stund under dagen och gratta det lilla charmtrollet. Annars har jag bara en sak på min agenda idag: SLAPPA!


Fick mitt beslut från CSN idag, så nu vet jag när min ekonomi får liv igen och hur mycket den lever upp var gång. Skönt! Det har varit kämpigt att vara helt utan inkomst under sommaren. Sist jag fick pengar var den 25 maj, och då bara ca 3500kr. Har levt på sparat kapital under denna tiden, och nu på skulder till släkt och vänner. Eftersom jag ska läsa på Högskolan till hösten var jag inte berättigad till a-kassa och fick inte heller något för min sjukskrivning efter operationen från Försäkringskassan...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards