Alla inlägg under december 2010

Av Camilla - 30 december 2010 10:56

Innan jul beställde jag olika sorters hundkex. Lillan älskar det, även kompisarna Boss och Wilma när de är här.

Den enda hund som inte velat äta är Elvis, men han är en son till Elton, och har ärvt pappas dåliga aptit. Eller ja, Elton ändrade sig när han var i Elvis ålder, så det borde snart rätta till sig där också.


Nu vet jag att det även funkar på katter. Våran gamla katt Snotte älskar leverkexen.

Av Camilla - 29 december 2010 11:00

Japp så var det dags igen. Mens med allt vad det innebär, inklusive ett sjukt chokladsug och en rejäl mensvärk som känns från höfterna och hela magen   

Och så en trötthet som är imponerande även för mig, som i vanliga fall kan sova hur mycket som helst.


Av Camilla - 29 december 2010 10:58

Heter

Lillan (Zeraphina's Jacinta)

Kompis (Zeraphina's Jolly Roger)

Milla (Zeraphina's Jetta)


och de fyller 6 år idag. Jösses vad tiden går!!


Grattis vänner! 

Av Camilla - 24 december 2010 18:19

I år har jag nog varit lagom snäll, för jag fick finfina julklappar   

Fick ett Playboy-halsband, två Playboy kuddar, presentkort hos Petras Lugn och Harmoni, där jag redan bestämt mig för att prova bastun :)

Och så fick jag en digital fotoram, fullmatad med foton på kidsen Göransson, mycket uppskattat!

Och klart att tomten skulle ha en kram. Tomten ja, han fick också en julklapp. Han fick en rosa stickad mössa av mamma.


Klass 2 varning i hela Blekinge, men vägarna var helt okej och den lilla snön som kom var kornig. Skönt! Åkte från Jämshög med Ida och Erol. Hade Fabian bredvid mig i bilen, och resan startade med pladder och skratt, men innan vi kom förbi Gränum sov han som en liten julgris     


Badat med Pompan, bytt om till pyjamas och sugen på sängen. Fast i natt får jag sova ensam   

Av Camilla - 20 december 2010 15:51

Idag har jag varit på läkarbesök, hos en ny doktor. Eller ja, ny och ny. Han har varit doktor länge, och dessutom varit en tid i Sölvesborg, trots familjen bor i Alingsås.

Men han var ny för mig. Och vad skönt det var att ÄNTLIGEN komma till en doktor som vet vad Fibromyalgi är och handlar om! Han hade nära erfarenhet av det både hos frun och hennes släkt så väl som sin egen släkt.

Summan av kardemumman är att jag är sjukskriven året ut på grund av min smärta, och oförmåga att fungera normalt nu när det är kallt. Är väl en sak när man är arbetslös och ändå går hemma, men jag har inte kunnat sköta min LYFT-praktik alls, inte  varit mer än några dagar på jobbet under hela december. Så att man nästan skäms.

Men vad ska man göra? Jag kan ju inte sköta det på grund av smärtor, tappar styrkan i armarna och händerna.

Den 18 januari ska jag träffa läkaren igen. Då ska jag få se på hans power point presentation om fibro. Kanske det fastnar lite lättare, vad det handlar om. Att bara få en massa läkartermer ger varken mig eller läkaren något.

Dessutom så är han helt införstådd med hur man kan lindra fibron med mediciner, värme och vila. Något som jag tycker min förra läkare tyvärr inte var så införstådd med. Dessutom om jag ville ha en tid med min husläkare så hade det tagit flera dagar, ibland veckor. Under detta året har jag haft två andra som jag fått gå till, då min egen inte varit på plats i Sölvesborg.

Lite träligt :(

Av Camilla - 16 december 2010 12:26

På ren gränumska, betyder att det snöar.

Vet inte om jag tycker om det eller ej. Tycker inte om att köra bil i det, helst inte när det blåser också som det gör nu. Tycker inte om att promenixa i det.


Men gillar att sitta inne, i soffan, uppkrupen med    och/eller Lillan, se en bra film, eller läsa en bra bok och bara mysa. Levande ljus är inte helt fel det heller.

Av Camilla - 15 december 2010 13:30

Har precis fått ett paket med hundkex, från - håll i er nu - www.hundkex.se .

Lillan, som äter allt, utan att tugga det, gillar dom, men det var ju ingen surprise direkt.

Men kräsepottan Wilma, 7 år gammal blandras, ger ett säkrare betyg. Av farten att döma (hur fort hon åt upp dom) så fick kexen MVG.


Desutom var det en söt liten påse med lite olika sorter i, som julklapp till Vovvarna från Hundkex, gulligt :)


De har mer än hundkex, finns tillbehör också i liten skala. Ni som varit runt på marknader i skånelandet har kanske stött på dom där.

Alla kexen görs hemma i köket, med svenska råvaror.

Av Camilla - 9 december 2010 14:02

Varenda jäkla månad är det samma sak: rödbetor på långkok, lingonvecka, indianer i vassen, ja kalla det vad ni vill.

Men varenda jäkla månad kommer det, som ett litet brev på posten.

Mensvärk, illamående och ett hiskligt springande på toa.

Sedan jag började med p-piller så har det inte varit regelbundet heller, det kan vara en eller två dagar i veckan under en hel månad. Eller som för 2 månader sedan då det var - mer eller mindre- 11 dagar i sträck.

Igår satte det igång. Och blöder mycket mer än vad jag är van vid sedan p-pillernas intåg. Här hjälper det knappast med tampong längre  


Ni karlar som gnäller när ni är förkylda, prova att ha mens en vecka med allt vad det kan innebära :(

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards