Alla inlägg under juni 2010

Av Camilla - 30 juni 2010 10:46

Jäkla skitpiller!

Tanken med p-piller är ju att man dels inte ska bli gravid, men det viktigaste för mig: ha en liten koll på sina blödningar.

Innan jag gjorde min GBP så hade jag rikliga blödningar i 5-6 dagar, och sedan var det stopp i 3 veckor innan det satte igång igen.

Nu har jag inga planer på att bli gravid på ett tag så jag skaffade p-piller och på grund av pappas hälsohistoria så var Cerazette ett av valen (jag avskyr sprutor, så p-stav var inget alternativ, och spiral... njae)

Första veckan helt okej... andra veckan, sporadiska blödningar. Idag lite större så jag fick ta till tampongen.

Får verkligen hoppas att detta bara är en fas i början, för annars är det ju knappast någon mening att äta p-piller direkt. Eller ja, mening är det ju alltid, men det sabbar en hel del!

Sedan blir man lite fundersam. Syrran åt dessa när hon blev gravid MEN hon har troligen kräkt upp tabletten när hon var sjuk. Har hört om en till som blev gravid med Cerazette, men det kan vara ett tveksamt fall, hon kan ha slutat medvetet för att hon ville ha ett barn till och det ville inte han...


Visst vill jag ha barn, men inte just nu. Och inte utan att båda är med på det!

Av Camilla - 30 juni 2010 10:35

Kom att tänka på en sak. Jag har ju inte skrivit här på länge om vad som händer och sker i kaningården just nu.


Linda var iväg till en nedlagd rävfarm och köpte rävburar, 110*110 cm, blir finfina fack efter att man lagt in trägolv, satt dit träkanter på insidan. De som står utre fick väggar och tak medan de som kom in i stallet enbart fick golvet och kanterna. Sitthylla och höhäck och så är de färdiga. Ja, virkon-S först förstås.

Finns en himla massa kullar just nu, alla Lindas alaskor har kullar i varierande åldrar, och de flesta risknäck honorna har haft sina. Pappa har två kullar med viltröda hermelutter, och sju kullar med dvärgvädurar i färgerna viltgrå, svart/viltsvart och järngrå. En kull med new zealand red och väntar förhoppningsvis två till.

Själv har jag fått Fyra kullar med svarta hermelutter, min andra kull tan, svart och så hoppas jag att Pippiskrutten inte jävlas med mig igen, så hon får sin kull nu i dagarna.

Största av mina kullar är Geisha's senaste som är sex ungar, och Kiwis som föddes i början av veckan, de är fem stycken hermelutt-korvar i den.


Några utställningar på gång? Njae, på sommaren åker vi inte så mycket. Dels är de inte färdiga i pälsarna, dels är det så jäkla lätt att få hem sjukdomar eller att de får värmeslag... I augusti startar vi upp igen är det tänkt.


Kaninungar till salu då? Jodå, i alla raser är det något till salu. En del bara till sällskap, och en del som kan passa på utställning. Hoppning då? Ja, det är dels anlagen som styr men också personen som köper kaninen, så där lämnas inga garantier!


Denna veckan är det hermeliner i färgerna viltröd, tan svart eller bara svart som är parat.

Av Camilla - 29 juni 2010 16:51

I morgon åker jag iväg på äventyr   och blir troligen av en dag eller två. Då ska Lillan kanske på kollo hos Emme och Niklas.

Sedan på fredag är det jag som ska ha hund här, då kommer lilla Råttan Molly och stannar över helgen   

Av Camilla - 29 juni 2010 16:49

Den 20 juni parades Lillan, idag är det den 29, alltså bara 9 dagar sedan parning. Men frågan är om hon inte är dräktig, att det går att se redan nu...

Får se, tiden får utvisa, men visst anas lite tecken här och var

Av Camilla - 25 juni 2010 13:34

Till alla, ingen nämnd och ingen glömd ;)


Har hunnit med att städa till 8 kaniner, städat ut en tom bur också. Ska snart hoppa in i duschen.


Snart dags att äta matjessill och nypotatis, och lite senare kommer resten av syskonen och det blir några lekar för barnen, dricka av varierat slag och lite knytkalas aktigt med maten. Vi ska ha Janssons frestelse, köttbullar och sill, några kommer att grilla.

Kanske kanske kanske så kommer M också, men han jobbar nu så det är om han är pigg på det efter jobbet.


Själv är jag dunderförkyld och käkar pencillin mot urinvägsinfektion. Fast några cider ska jag nog kunna klämma ner i alla fall. Kommer inte att göra mig frisk snabbare MEN det kan ju bli lite roligare att vara sjuk .

Av Camilla - 21 juni 2010 17:04

Varför går inte hundar i klimakteriet?

Här hemma springer just nu tre stycken löptikar...

Lillan är nyparad, är i slutskedet på sitt höglöp.

Wilma och Godis som blir 7 respektive 11 nu i höst, är båda i löp och dessa tre gör inget annat än att flämta, rida, jucka på varandra... dessutom så luktar löptik inte så fräscht så att säga, men ingen ide att duscha förrän det är över.


Varför går de inte in i klimakteriet och slutar med sådana dumheter? Grr...

Av Camilla - 20 juni 2010 18:15

Så länge får jag vänta nu innan jag ser resultatet av dagens date mellan Lillan och Baggio. Okej jag får ju veta tidigare om hon är dräktig men inte förrän då ska valparna födas.


Av Camilla - 16 juni 2010 08:05

Inatt har jag haft en ny rumskompis. Eller, nej, egentligen är det ju inte en ny, utan "bara" Benjamin.

Idag är han mysepysig, gosig och gullig men när jag kom hem från Markus i måndags så fick jag verkligen kalla handen från gosungen....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards