Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

Cerazette

Av Camilla - 30 juni 2010 10:46

Jäkla skitpiller!

Tanken med p-piller är ju att man dels inte ska bli gravid, men det viktigaste för mig: ha en liten koll på sina blödningar.

Innan jag gjorde min GBP så hade jag rikliga blödningar i 5-6 dagar, och sedan var det stopp i 3 veckor innan det satte igång igen.

Nu har jag inga planer på att bli gravid på ett tag så jag skaffade p-piller och på grund av pappas hälsohistoria så var Cerazette ett av valen (jag avskyr sprutor, så p-stav var inget alternativ, och spiral... njae)

Första veckan helt okej... andra veckan, sporadiska blödningar. Idag lite större så jag fick ta till tampongen.

Får verkligen hoppas att detta bara är en fas i början, för annars är det ju knappast någon mening att äta p-piller direkt. Eller ja, mening är det ju alltid, men det sabbar en hel del!

Sedan blir man lite fundersam. Syrran åt dessa när hon blev gravid MEN hon har troligen kräkt upp tabletten när hon var sjuk. Har hört om en till som blev gravid med Cerazette, men det kan vara ett tveksamt fall, hon kan ha slutat medvetet för att hon ville ha ett barn till och det ville inte han...


Visst vill jag ha barn, men inte just nu. Och inte utan att båda är med på det!

 
 
F

F

22 juli 2010 09:15

inte lätt det där med skydd. Själv har vi varit inne på kådisar ett tag. Inte det roligaste men funkar... som att äta kola med papper på.

http://dagligdags.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - Torsdag 14 mars 09:39

Ja, faktiskt det är helt okej. Det är mindre okej att vara elak och småsint för att man känner så. Jag kan vara avundsjuk på andras framgång, lycka eller tur. Det betyder inte att det är okej att börja prata illa om dem, till dem osv. Jag är avun...

Av Camilla - Tisdag 12 mars 12:05

Förra veckan var ganska stressig för mig, en dag extra på jobbet, innebandymatcher på helgen (publik men det tar på krafterna med all spänning) ett extra vattenpass på söndagen. I går hade jag semester för att skjutsa mamma till sjukhuset för koll av...

Av Camilla - Måndag 4 mars 18:36

Det är mer som en fars - den vilda jakten på att komma fram på telefon till sin vårdcentral. När jag ramlat på jobbet ringde jag flera gånger till vårdcentralen när jag började få ont. Jag ramlade i november, kom fram i mitten av januari. När jag...

Av Camilla - Lördag 2 mars 16:58

I dag har jag och Lotta varit och tittat på en lokal inför kaninutställning. Det är ju inte Mörrums Folkets Park precis, men den är alldeles för dyr för att hyra numera. Så vi har hittat en mindre lokal och ett datum i september. Kanske vädret tillåt...

Av Camilla - Fredag 1 mars 20:19

Så då har man anmält kaninerna. På söndag ska samtliga kaniner ställas, Maja 3 år gammal, hennes döttrar från förra året och Linus båda hermelutter. I Örsjö ska hermelutterna och Majas döttrar ställas.  Snart dags att anmäla till Önnestad också...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards