Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Camilla - 13 juni 2010 10:57

Ja, skäms lite över det, men det är nästan det jag gjort nu...

Mamma fick ett städryck och satte igång på ovanvåningen: hallen och extrarummet. Och när hon fick se en av mina krukväxter där ytan var 2-3 cm ovanför kruk-kanten sa hon bara: det finns jord därute   

Okej, bara att börja bära ner krukorna. En kaktus gick inte att rädda, den var dödare än död. En garderobsblomma blev tre, sticklingarna kom i jord och nya sattes i vatten, delade på en till blomma. Var sjutton ska jag göra av alla blommor?

Jag har minsta rummet på ovanvåningen och där är det knökfullt framför fönstret, 1 i taket, en på pall framför fönstret, på fönsterkarmen står det 7 blommor, och på blombordet bredvid ytterliggare tre stora krukor....

Mamma satte ett stort bord framför fönstret i hallen, meningen är att det ska vara sybordet och mangelbordet MEN närmast fönstret står nu 6-7 krukor med allt möjligt i.

Älskar gröna krukväxter, skulle inte kunna vara utan dom. Men de tar plats, det kan inte förnekas.

Nu när de fått större krukor, vatten och ny jord så kan jag nästan ana ett svagt Hallelujah i bakgrunden   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards