Alla inlägg under november 2010

Av Camilla - 30 november 2010 21:13

Jag gillar fotografier. Och jag gillar att fotografera. Men jag vill inte bara ha fotona på datorn, gillar att ha ett album att kika i, så igår skickade jag in nästan 70 foton till framkallning på Fujifilm. Fram till 12 december tror jag det var, så framkallar man gratis, betalar bara 30kr i porto. Gällde att passa på :)

Av Camilla - 30 november 2010 21:11

Började med att jag fick känning av min fibromyalgi i onsdags förra veckan, not nice. Bara att sjukskriva sig några dagar.

Ledig igår och idag skulle jag varit inne på läkarstationen och tagit nya prover, men slant till på en isfläck på uppfarten, och sträckte till mig i ryggen. Bara att ringa och avboka proverna, ta lite painkillers och sedan ringa igen för ny tid hos läkare.

Sjukskriven till och med torsdag sedan tillbaks till jobbet om allt är okej. Men läkaren hade det inte helt lätt, eftersom jag har fibromyalgi så reagerar jag på flera smärtställen, vanligtvis vid muskelfästena, så jag reagerade på nästan allt han gjorde   

Av Camilla - 26 november 2010 11:59

Japp, igår drabbades jag av baksug igen. Vid halv fem på kvällen satte jag till en bulldeg och två andra sorters kakor. Strax innan nio var jag äntligen färdig med baket och kunde ta ett bad. Med Pompan.


Blev ett hundratal kanelbullar och två olika sorters kanelkakor.

Av Camilla - 24 november 2010 18:30

Japp, idag har Lillan fått sin vinterfrisyr. Eftersom hon inte ska ställas ut något mer så gör det inget, för nu är det kapat:

öronen markant kortare

tassarna så nakna de kan bli utan rakning   

Klorna klippta.


Nu drar hon in mindre snö eller väta. Bra, även om det inte är några direkt stora mängder av den varan som dras med in i vilket fall som helst.


Av Camilla - 23 november 2010 06:21

Igår runt middagstid startade regnet, blev mörkt ute och lite blåsigt (inte för att det var så himla ljust innan heller).

I kombination med grävmaskinen och övriga maskiner som behövts för att fixa vårat avlopp, ny tank etc, så är tomten mer som ett träsk än som gräsmatta   


Somnade till ljudet av regn och blåst, och vaknade till ljudet av regn. Nu blåser det i alla fall inte. Men jag tog en snabb titt på www.klart.se och enligt det så ska det regna hela dagen men under kvällen omvandlas regnet till snö och det ligger runt nollan, för att resten av veckan vara minusgrader och snö... NOT NICE!!

Vädret stämmer mot SMHI's prognoser också... och jag fryser alla redan av bara tanken.


Blev ett gnäll-inlägg, kan ju bero på att jag får så himla ont i kroppen vid sådant här väder. Och avskyr att köra bil i snö   . Hade jag sluppit att gå ut i detta så hade jag mått mycket bättre!

Av Camilla - 22 november 2010 17:00

Nya avloppstanken på plats och jag kunde äntligen ta ett riktigt varmt och härligt skumbad. Låg 45 minuter i badkaret, och det var underbart!

Varma bad gör underverk med min värk.

Av Camilla - 22 november 2010 12:27

Är slut om 3½ timme   

Började dagen med att gå igenom fröknarnas kylskåp som knappast luktade mumma precis. Gammal sallad.... ingen hit direkt.

Fortsatte med att lossa skyddet på spisen och sanera där, och drog fram spisen så jag kom åt baksidan. Därefter var det fläktgallret som fick sig en omgång i diskmaskinen, känner mig duktig.

Fast jag har ont i huvudet så allt jag väntar på är dagens slut... då kanske det blir ett låååångt varmt bad för nu har vi fått vårat avlopp lagat.

Tomten ser ut som kriget men det är det värt!

Av Camilla - 21 november 2010 18:58

Inatt, eller rättare sagt i morse, vid halv sju-tiden vaknade jag av att jag grät.

Gick ner på toaletten och snöt mig och sedan i säng igen. När jag kom upp i sängen igen kröp jag närmare   värme och försökte somna om.


Varför jag grät kom jag inte på förrän senare, nu ikväll. När jag väl vaknade på riktigt efter ett par timmar, så hade jag ingen aning om varför.

Nu har det sakta men säkert kommit fram i minnet igen....


Jag drömde att    sa han älskade mig, och sedan ett par dagar senare inte ville veta av mig, varken svarade på sms, telefon eller annat. Och dessutom flyttade ihop med en annan tjej... Inte klokt vad man kan få för sig i drömmarna. Undrar var det kom ifrån?

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards