Alla inlägg den 14 november 2010

Av Camilla - 14 november 2010 16:24

Man ska kanske vara lite försiktig med vad man önskar. Det kan ju gå som för Jim Carrey i Liar Liar   

I mitt fall önskade jag lite mer nattsömn eftersom jag har svårt att sova hela natten hemma, ensam i min säng. Och jag fick verkligen sova i helgen. I fredags la jag mig vid halv ett tror jag. Och vaknade till vid 4 för toalettbesök, somnade om och vaknade igen vid sju när    la sig efter nattens arbete. Sedan sov jag till 12!

Det är länge sedan jag sov så länge, inte ens om jag varit på fest jag har sovit så länge   

I lördags somnade jag ifrån teven en timme på kvällen, tittade på teve till halv tolv innan jag la mig i sängen och läste ett par kapitel i min bok. Somnade vid tolv - halv ett och vaknade till när   kom hem, sedan sov jag - nästan - non stop till ett.... Tror ni att jag har fått tillräckligt med sömn denna helgen    eller till och med för mycket sömn (kan man verkligen få för mycket sömn?)

Nu är det fyra dagars jobb sedan helg igen, men mindre sömn   

Av Camilla - 14 november 2010 16:18

Lille Pelle skulle gå och köpa sig en porrtidning. När han kom in till tanten i kiosken, sa Pelle:
-Jag ska ha en pojtidning. Han kunde inte prata riktigt rent, nämligen.

Tanten i kiosken tog fram Kalle Anka som hon trodde att lille Pelle ville ha. Lille Pelle ruskade på huvudet, varpå hon fortsatte med Fantomen, Tarzan och alla möjliga tidningar som en liten pojke skulle vilja ha. Pelle blev förbannad och skrek:

-Jäla Särring! Å så sprang han hem.

När han kom hem så såg mamma att det var något fel på lille Pelle, han som alltid brukade vara så glad och trevlig. Så mamma frågade honom vad det var för fel.

-Dumma jäla särring i kiosken tror man kan junka till Kalle Anka! Skrek Pelle.


Läkarent ill patienten: -Jag har en bra och en dålig nyhet.

-Vilken är den dåliga nyheten? frågade patienten.

- Vi måste amputera ditt ben.

-Vilken är den goda nyheten då?

-Jag kan tänka mig att köpa dina tofflor....


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards