Alla inlägg under augusti 2020

Av Camilla - 31 augusti 2020 08:09

  

Hittade ett mönster på en sjalkrage som jag belv sugen på. Hittade mönstret här

Garnet hon rekommenderade var Split från Järbo, men jag hittade inte det på Järbos hemsida så jag köpte Molly istället.

Snabbvirkad, tog inte mer än någon timme att göra klar. Saknar på bilden knappar men ska sy dit dem. Varm och go.

Tyckte dock att den blev lite kort med det rekommenderade antalet varv så jag virkade 5 extra. 

Har redan fått önskemål från svägerskan, ena syrran och Linus om att virka till dem också.

Av Camilla - 31 augusti 2020 07:58

   

Många har tjatat hela sommaren för att vi inte haft kaninutställningar på grund av corona. 
Själv är jag ganska nöjd och på frågan om jag har saknat det så kan jag säga nej!! 

Inte bara för att jag har en hel del hälsosam respekt för viruset och smittspridningen. 

Inte för att jag saknar alla kaninuppfödare/utställare man pratat med, vi kan chatta på messenger eller faebook istället.


Nej av 2 väldigt stora och viktiga anledningar:

1. Jag aktar mig för utställningar på sommaren då det sprids mycket RVHD2 runt om just nu. Fortfarande inte många som fått det hem efter en utställning (jag har faktiskt inte hört om någon) men det är fler som rör sig runt om i naturen och kanske får smittan med sig på kläder och skor, och som kan sprida så.

2: Kolla bilderna.... ser det ut som om mina kaniner är i tillräckligt bra päls för att ställas ut? De ser mer ut som tyget Minky, eller som träsktroll.


Nej, vi är ganska nöjda med att stanna hemma.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards