Alla inlägg under november 2023

Av Camilla - 29 november 2023 19:46

Jag jobbar på Blekingesjukhuset i Karlshamn och varje lunch går jag en lunchpromenad på 30 minuter I går var det kallt som sjutton så jag hade ganska snabbt tempo. Gick förbi McDonalds ut mot ridskolan där jag vänder och går tillbaka. Går över en träbro som brukar vara såphal när det regnar. I går var det lätt snö och minusgrader och till min förvåning var bron inte hal alls. Men det var bitande kallt om kinderna och jag kände hur jag domnade av lite i låren.

När jag kom tillbaka till sjukhuset var jag mest fokuserad på att komma runt ambulansintaget snabbt som sjutton och fick inte upp mina fötter ordentligt. Snavade på kanten mellan det nya, packade gruset och gräskanetn och föll som en fura! Slog i knäet, tog emot fallet med händerna och slog huvudet i det frusna gräset. Kände bara att knäet började ömma,   

Snabbt som fasen upp på fötterna, torka av gräs och grus och kolla runt så ingen såg något. Sedan tittar jag framåt/uppåt. 8 våningar med fönster åt mitt håll.... lunchtid.... Hur stor chans att ingen såg?   


Berättade skrattande för mina kollegor om fallet. 


I dag har jag ont i höger handled, händerna, knäet när jag nuddar, axelfästena, you name it. Tror inte att något är brutit men har nog stukat handen lite. 

Av Camilla - 29 november 2023 19:40

   

Numera består kaninerna av rasen Rex, i färgen Vit Rödögd (albino). Fast det är inte så många längre. Just nu har jag 7 kaniner: Jocke 2x95p, och hans dotter Maja 95p, samt 4 unghonor från årets kullar. Men det ska inte vara så många. 2 av systrarna ska väck, liksom Jocke som jag behöver byta ut som avelshane eftersom han är pappa, farfar och morfar till alla honor. Och en ny avelshane måste köpas in. 
Sedan har jag och Linus bestämt oss för att skaffa 2 hermeliner, har fastnat för järngrå. Har beställt av en uppfödare jag känner. 

Av Camilla - 29 november 2023 19:29


När temperaturen faller stannar katterna gärna kvar inomhus, knappt de har tid för en snabb kiss/bajsrunda innan de kommer in igen. De har kattlåda i källaren men föredrar utomhus.

Inte så ofta de ligger bredvid varandra. Min önskan/plan när jag hämtade Findus (den röda) som kattunge var just att de skulle bli nära vänner och ligga och gosa tillsammans. Men nej, det blev inte riktigt så. De kan äta bredvid varandra och ibland sitta på några decimeters avstånd, ligga vid varsin fotönda av sängen men gosa? Absolut inte!! 


Pajas (född 2015) är svart smoke, det vill säga han är våt under det svarta (om man stryker mothårs är han helt vit under) och dessutom är det svarta på svansen randigt.

 


Findus (född 2017) har exotic morfar och resten vanlig huskatt. Han är mjukare än Pajas till sättet. Har en strävare päls. 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards