Alla inlägg under maj 2024

Av Camilla - Torsdag 9 maj 14:15

Kände mig sugen på att baka och hittade ett nytt recept där varken margarin eller mjölk skulle ingå.

Det var 3 dl strösocker och 3 ägg som vispades ihop. I med 3 dl mjöl, 1 tsk vaniljsocker, 1 tsk bakpulver och vispa ihop, sedan in med 1 dl kokande vatten.

175 grader i cirka 40 minuter. Skulle vara en saftig och god sockerkaka men den är mer som en disksvamp i konsistensen,  torr och konstigt Det receptet gör jag inte efter fler gånger. 

Av Camilla - Torsdag 9 maj 14:04

Var i väg och parade Linus hona Nacho med en snygg viltsvart äldre herre. Eller ja, vi såg aldrig en parning medan vi var i kaninstallet, och lämnade dem ensamma en stund. Men efter en vecka började Nacho möblera om sin bur varje dag. Jag kunde jämna ut spånen varje dag men dagen efter var det stökat och bökat överallt. Och en dag när jag kom ut fanns det 3 stycken små pluttar, tror de var järngrå alla tre. Men dagen efter låg 2 döda och den tredje hittar jag inte. Kan inte se att det varit någon inne i hennes bur, nätet är småmaskigt och helt överallt. Så jag får tro att det är Nacho själv som dödat dem. Nu är frågan, ska jag fråga om att få para om henne med samma hane (som jag älskar typen på) eller ska jag låta Herr Melin få para henne? Får fundera lite på det.

Maja parade jag med Herr Larsson men det tog lång tid innan hon släppte till. Magen växte och jag var säker på att minst 8 var där. Men där var bara 2, och det var 2 rejäla klumpar. Tyvärr båda döda. Så inga ungar där heller.

Nu är Maja omparad så om 1 månad kanske vi har rex-bebbar. 

De andra 2 rex-honorna ska inte paras ännu. Kanske inte alls i år. Ettan har 2x95p och man skulle ju väldigt gärna viljaha den tredje 95an så hon blir champion. Femman har 94,5p och det får jag väl vara nöjd med tänker jag. Men vet inte om hon ska paras i år ändå.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards