Alla inlägg under december 2010

Av Camilla - 9 december 2010 14:00

Japp! Det enda som fattas är att det ska komma två julklappar på posten, annars är jag helt färdig med mina julklappsinköp.

Nöjdast, eller heter det kanske mest nöjd? Är jag i alla fall med de klappar som mamma och pappa får. Fast mamma var svårt att komma på men det gick.

Och det bästaste av det bästa: ingen av dom kan gissa vad de får genom att känna och klämma på paketen. Gött!


Annars är pappa en jäkel på det, och dessutom svår att köpa till. Men inte i år   

Av Camilla - 8 december 2010 19:26

När en kvinna står där i baren och softar med ett glas vin och det kommer fram en sån där kladdig karljävel som inte vill ge sig, ska hon bara se karln i ögonen och lugnt säga: -Du, jag tycker du ska flytta till Gävle! -Varför det? Frågar han säkert förvånat. -För där behöver dom en bock ...som ingen tänder på!

 

 

Barnen ligger på vinden, julklapparna i sängen, kakorna är tvättade, golven är bakade, har hängt ut gröten i julkärven, lagt pepparkakorna i frysen,, skinkan ligger på julgransfoten, köttbullarna är slängda, har satt fjädrar i granen, Lussekatterna är grilljerade med hemmagjord senap. JAG HAR HJÄRNKOLL på allt, och ...inte ett dugg stressad är jag heller. Trevlig Midsommar på er!

 

 

Av Camilla - 7 december 2010 18:46

Jag ska byta läkare.

Hälso-ringen i Sölvesborg ska ha en läkare som är jäkligt duktig på Fibromyalgi.

Gissa om jag ska boka in mig där.

Av Camilla - 7 december 2010 06:45

Japp så var det den 7e december. Redan. Undrar varför det känns som om tiden flyger iväg för en? Min första arbetsdag denna veckan, och jag känner mig inte direkt på topp. Kan ju bero på att jag avskyr att stiga upp tidigt, och klockan sex är fruktansvärt tidigt för mig. Saknar mina sovmorgnar, och att kunna vara vaken sent om jag vill och orkar. Jag tillhör de som helst vill ha mer än 7 timmars sömn. Sover jag mer så behöver jag oftast sova en timme när jag kommer hem från jobbet och har ätit middag. Om jag känner efter så har jag ont i kropp och huvud (Dah!  Jag har haft ont i huvudet i en hel vecka, finns alltid i bakhuvudet. Och ont i kroppen.... kan inte ens komma ihåg den tiden då jag INTE hade ont någonstans. )


Så vad händer denna veckan, förutom att jag ska jobba?

Inte så väldans mycket. Malin, systerdottern, fyller 18 år i morgon. Och när fasen hände det? 18 år redan!


Igår kom det ett kuvert med ett 70 tal nya foton, från Fujifilm. Sorgligt nog så passar deras fotoformat inte in i albumen så jag har fått sitta och klippa till dom lite grand i kanterna. Men vad det är mysigt att titta igenom, se utvecklingen på kidsen under året. Och ens egen utveckling.

 Stormtrivs med mig själv och känner det som att NU har jag äntligen hittat mig igen.

På fredag ska jag vara inne på den andra avdelningen medan de ordinarie fröknarna och barnen på vår avdelning ska ta en liten busstur in till Sölvesborg. Är jag glad eller glad att jag slipper stå ute och frysa!   

För hur bra det än känns så är det där med smärtan och fibromyalgin inte riktigt inne på samma spår. Har läst ett par artiklar som visar på att mängden av D-vitamin vi lyckas lapa i oss under sommaren kan göra det mycket lättare att tåla kylan på vintern. Och denna sommaren har jag inte lyckats lapa i mig tillräckligt, eller så är fibron inne i ett dåligt skede just nu. För jag har ont, hela tiden, alltid. Inatt blev det inte mycket sömn heller, både på grund av smärtan och för att det alltid är svårt att komma tillbaka till att sova själv efter en helg med   

Lillans löp är snart över också så att hon kan få sitt julbad (och efter-löpet-bad), gött!



Av Camilla - 6 december 2010 17:02

Inte nog med att man ska försöka komma på, och köpa julklappar som är uppskattade och önskade, man ska dessutom själv försöka svara på samma fråga: vad vill du ha då?


Linda var inte så svår till slut. Hon har pratat om detta tidigare. Benjamin och Fabian får likadana julklappar, som de kan leka ihop med.

Pappa var inte så svår heller, och jag kan garantera att denna kan han inte gissa när han får den.


Har mamma, Klara och Lovisa kvar att köpa till. Lovisa ska få tuggleksaker, hon är snart inne i den åldern då tänderna ska komma. Klara är också i den åldern, men hon är inte så mycket för just bitleksaker. Mamma blir en svårare nöt att knäcka.... får se vad man kan komma på.


Av Camilla - 6 december 2010 17:01

  

Min julhälsning till Er alla som följer bloggen

Av Camilla - 4 december 2010 12:35

 

VARNING!!!
Om det kommer två tomtar och ringer på dörren, som ber dig klä av dig alla
kläder och dansa naken med händerna i luften...
Gör det inte!! Det är bara lureri! Dom vill bara se dig naken! Sprid detta till alla dina vänner snarast!
 Önskar att jag visste detta igår.... känner mig lite ...dum... nu...

Av Camilla - 4 december 2010 12:26

Man blir lite bortskämd när man bor hemma. Oftast någon annan (mamma) som lagar maten. Visst bakar jag mycket men jag tvivlar på att det ger vuxenpoäng   

Ibland händer det att jag lagar mat hemma, men eftersom vi alla har så olika smak så är dte inte alltför ofta. Jag gillar kryddstark mat, är en pasta-människa medans mamma och pappa är potatis-människor, stek med kokt potatis och sås är väl inte helt fel, men jag föredrar pasta.


Idag har jag samlat en del vuxenpoäng, fast det är ju inte hemma i Agerum, utan hos   . Jag sov vidare när han gått till jobbet, och steg inte upp förrän vid nio. Ut en promenix med Lillan och sedan frukost för oss båda. Och under resterande tid har jag hunnit att diska undan, GÅ till affären och handla middagsmat till ikväll och i morgon, slängt sopor, bäddat sängen och dammsugat.

Nu sitter jag uppkrupen i soffan med datorn, en bra bok och en varm kopp kaffe. Känner att jag gjort mig förtjänt av det   

Blev lite ändring i menyn. Hade tänkt att vi skulle äta fläskfilé och klyftpotatis ikväll, men det blir nog i morgon, för när jag gick i affären och letade efter något mer gott så blev jag sugen på Tacogratäng. Får se hur det blir. Har ett par timmar på mig innan det är dags att sätta igång med maten, typ fem eller något.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards