Alla inlägg den 13 juli 2008

Av Camilla - 13 juli 2008 14:09

Fick ett MMS, en bild på Sös danska CERT rosett och då numera DKUCH.

GRATTIS Helena och Sös!

Av Camilla - 13 juli 2008 10:28

Heter en bok som jag köpt genom Peter & Per på Vouges kennel. Den är väldigt intressant, och för en inbiten samlare av stamtavlor som mig själv, en guldgruva!

Varje land som har skickat in (tyvärr är det enligt redaktören flera som lovat att skicka in men inte gjort det) har skrivit en liten resume om hur cavalier-rasen ligger till i just det landet. Historia, lite sundhet, utställningar under de åren boken gäller. Tyvärr missade de flesta att ta upp lydnad/agility/viltspår mm som vi har duktiga ekipage i, enda landet som egentligen nämnde det var Schweiz, Jurg Kuhni.

Efter vart lands presentation finns det bilder och stamtavla på alla de som blivit champions i det landet under åren. Någon kan vara saknad, men det beror mest på att hundägare inte haft tillräckligt bra foto...

Av Camilla - 13 juli 2008 10:23

Eftersom hon inte ska ställas mer, och har enormt mycket päls som fullpälsad, så klipper jag hennes öron med jämna mellanrum (lathet också, jag slipper att kamma igenom dom) men nu har hon med hjälp av snuskpelle Elton inget hår (eller bara enstaka testar) som hänger nedanför öronlapparna.

 I sin desperation över att INTE få para löptikarna så har han tuggat bort behänget på BÅDA Pyrets öron nu när jag varit iväg. Jäkla hund! Och slarvigt av dom som skulle hålla koll. det kommer ju tillbaka, bara han slutar att tugga, vilket inte händer förrän löpet är över om en vecka eller två. Men hon ser ju ut som en jättebebis!

Det är i sådana här tillfällen som man förbannar den dagen man köpte in en hanhund i flocken. Och jag som har planer på att köpa in en till...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards