Alla inlägg under juli 2008

Av Camilla - 31 juli 2008 18:41

Förra året på Ronneby utställningen var det en domare som inte föll alla utställare i smaken, jag själv hade inget emot honom, en trevlig prick, som visseligen krävde att se alla betten ordentligt ner i svalget, men som inte kollade ett bett själv utan sa åt hundägaren att lyfta och visa.

Mina hundar är alla väl vana vid att jag öppnar och pillar i munnen på dom och har inag problem med det, men det fanns ju hundar vars ägare inte hade samma rutiner.


Läste till min förvåning nu att det han framkommit klagomål på honom från den utställningen och att han skulle varit burdus mot hundar och utställare. Fattar inte varifrån det kommer. Han var det definitivt inte den dagen han dömde cavaliererna trots påhopp från missnöjd utställare. Hurdan han var dagen efter/före kan jag inte säga. (kommer inte ihåg vilken dag cavaliererna ställdes på)

Ytterliggare vittnesmål ska ha framkommit, men jag vet inte vad det kan vara...

Av Camilla - 31 juli 2008 07:45

Tycker inte att jag gjort annat än vaknat under denna natten, och känner mig nu helt slut. Varit på toaletten vid flera tillfällen, och senast jag vaknade var kvart över sex, då jag var så stel i nacken att jag knappt kunde lyfta huvudet från kudden.

Fick stiga upp, gå neroch ta två panodil och en ipren, och försöka lägga mig igen.


Vet inte vad som varit fel egentligen, det har inte varit så varmt, fläkten har bara stått på 1an, inte dygnetrunt på varken cd eller radio. Men något har gjort att jag sovit dåligt och nu känner jag mig som en zoombie efter lite sömn och mycket vak...

Av Camilla - 30 juli 2008 16:00

Inte klokt så varmt det är. Denna värmen ger mig huvudvärk, och trots idogt bälgande av vätska, så känner jag mig dålig.

Skulle precis gå ut och plocka med mina kaniner som ska med till Svenstorp på söndag, men är tung i huvudet och kännermig lite dålig...


Lika illa för mammas del, hon har inte kunnat äta som hon ska och både igår och idag har hon haft kräkningar på grund av värmen.


Pratade nyss med Anki och det är precis lika illa ställt med vädret i Vinslöv...  lite svalare nu hade varit helt okej, men snälla... inget regn i helgen!

Av Camilla - 30 juli 2008 10:15

Svetten bara rann idag. Solen kommit tillbaka med btravur, hade en svalare dag igår men det var bara en illusion.

Idag cyklade jag ifatt med en trollslända på vägen hem =)


Igår fick jag höra att jag var högfärdig som inte hälsade=) Mötte min kusins man på vägen hem och han hade hälsat men jag var så koncentrerad på cykeln (cykeldatorn troligen) att jag missat honom.


Så alla som möter mig när jag cyklar: tuta och vinka som sjutton, annars ser jag inget =)

Av Camilla - 30 juli 2008 10:05

Marie & Nellie: jo det är tanken, men eftersom det är en storasyster så känns det så mycket mer. Man ska ju kunna se upp till sina storasyskon, men ibland känns det som om man vuxit förbi dom... trots att jag är en väldigt barnslig person.

 Jag vet inte om Lotta läst min blogg (fast jag tvivlar på det) eller om någon som läst det sagt till henne, för igår när de kom så hade hon inte ens Gunilla med in, hon satt i skuggan i bilen. Samtidigt som jag gillar hunden så tycker jag att det är synd att man inte kan våga ha henne med resten. Hunden i sig är jäkligt charmig och mysig emellanåt.


Gunilla, Truls & Wilma:  Japp, sa till henne att hon inte fick ta in Gunilla när mina var hemma... och troligen funkade det, kanske hon har tänkt till. Lotta borde ju ha lite känslor för Godis också eftersom det är hennes uppfödning, och hon har tagit 4 kullar på henne.


Lena: tack för ditt inlägg. Till stor del håller jag med dig. Jag är ingen lydnadsmänniska, och det är ju heller inget krav på cavaliererna, de är så lätta, även om alla hundar mår bra av lite lydnad och fasta regler... anser att Gunilla behöver mycket mer av den saken.

Men jag anser också att man ska undvika att blanda en del raser, tror att det slår slint i huvudet på dom, och att en oförsiktig/okänslig ägare är en triggare till en exploderande bomb.

Anledningen till att jag bor hemma är att jag vägrar att sätta mig i lägenhet, kan inte ha mina hundar i lägenhet eftersom de är ganska så skälliga. Har bott i marklägenhet i 5 år, och på slutet var jag så deprimerad så jag orkade knappt gå ut.

Jag letar efter ett mindre hus med avskiljt läge att hyra, men det är inte så lätt att hitta här omkring. Ska börja på högskolan i slutet av augusti så det får vara någonstans mellan mitt nuvarande hem i Agerum, Sölvesborg och Kristianstad där högskolan ligger.


Av Camilla - 29 juli 2008 09:49

Idag hade jag koll på min cykeldator och magneten, och vet numera att min runda är 6,74 km (jag gissade på 6-7km.)

Det gör att jag cyklar strax över 3 mil i veckan. Inte konstigt att jag känner mig platt i rumpan då och då =)


Svettigt idag också, men inte så mycket för att det är soligt, eftersom det är ganska så molnigt idag, utan mer för att  det är så kvavt idag. Önskar nästan att det skulle regna och åska lite...

Av Camilla - 28 juli 2008 14:20

Har fyllat 4 stycken 2-liters PET-flaskor och 3 st 0.5dl med vatten, som jag sedan lagt i frysen. Ikväll är de lagom frusna för att ge hundarna den svalka de behöver. Hoppas jag!

Av Camilla - 28 juli 2008 14:17

Cyklade vid nio tiden i morse, svetten bara rann i pannan på mig, men samtidigt var det skönt. Kanske man har en viss del av självplågare inom sig?


Cykeldatorn funkade till viss del, på ett ställe fick jag stanna och vrida magneten på rätt nivå. Skruven håller inte magneten på plats ordentligt. Funderar på att sätta lite superlim där så att den stannar på plats.


Men rundan jag cyklar är i alla fall mellan 6 och 6½km lång =) och idag tog den 25 minuter att cykla, snabbt som sjutton. Och ändå tycker jag att jag tar det lugnt...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards