Alla inlägg den 2 juli 2008

Av Camilla - 2 juli 2008 16:30

Idag startade Killebom, med den årliga knallemarknaden. Jags om INTE skulle ha något kom hem med pennor, skor, nya torktrasor till hundbaden, en bassäng till Lillan, men som tyvärr inte var tillräckligt djup för att hon skulle simma och strumpor.

Igår var vi inne på Fruit of the Loom - Outlet, och då köpte jag en ny fleecejacka, en tshirt och en collegetröja. Det bästa av allt: innan har jag haft XXL i deras fleeceajckor, men i år räckte det med XL: HÄRLIGT!


Killebom varar hela veckan, avslutas på lördag natt, men knallemarknaden är bara idag. Karusellerna och det jippot varar lika länge som öltälten.


Vi skulle ta en fika, men inget av fiken i Sölvesborg har annat alternativ än vatten till de som inte vill/kan ha kolsyra eller socker. DÅLIGT.

Av Camilla - 2 juli 2008 07:10

I går blev jag stoppad i en poliskontroll och polisen sa:

-Detta är körkortskontroll, var vänlig och kliv ur bilen. Ni har druckit.

Jag: Jag försäkrar att jag inte druckit något.

Polisen: OK. Då ska vi genomföra ett litet prov. Föreställ er att ni kör på en dåligt belyst väg. Plötsligt ser ni två ljus komma emot er.
Vad är det?

Jag: Det är en bil.

Polisen: Javisst, men är det en Mercedes, en Audi eller en BMW?

Jag: Jag har ingen aning?

Polisen: Alltså är ni berusad.

Jag: Jag försäkrar. Jag har inte druckit något!!

Polisen: Okay. Vi försöker igen. Föreställ er att ni kör på en dåligt belyst väg. Plötsligt ser ni ett ljus komma emot er.
Vad är det?

Jag: Det är en motorcykel.

Polisen: Javisst, men är det en Honda, en Kawasaki eller en Harley?
Jag: Jag har ingen aning?

Polisen: Som jag sa. Alltså är ni berusad.

Jag började surna till så jag ställde en motfråga.
Jag: Jag har en motfråga. Föreställ er att ni ser en kvinna, stående vid ett gathörn, i nätstrumpor, högklackade skor i en mycket kort kjol.
Vad är det?

Polisen: Ja den saken är klar.
Det är en prostituerad.

Jag: Javisst, men är det er dotter, er fru eller är det er mor?

Sedan dess har jag inget körkort.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards