Alla inlägg under februari 2009

Av Camilla - 12 februari 2009 07:14

Igår fick mamma ett telefonsamtal... stackars antastaren från telenor undrade om hon hade fått med sig hans telefon oxå...

Han hade tänkt köra hit och hämta den, men det är minsann inte lätt att hitta hit ens med GPS tack vare Eniros idiotiska beskrivningar. Så mamma lovade att köra in till Sölvesborg med den, och han frågade flera gånger om det var säkert att hon gjorde det. Stackars liten *asgarv*

Av Camilla - 12 februari 2009 07:05

Utetempen är väl inte så allvarlig egentligen, men eftersom det är minusgrader kombinerat med "vin från fel håll" så är hela framsidan av vår gamla kåk ganska så utkyld. 18 grader i köket... och 14 grader i mitt sovrum. Jag vaknade av att det var kallt och jag frös. Jag som får migrän om det är varmt.

Steg upp och gick ner, startade först kaffevatten för att fortsätta ner i källaren och sätta fart i pannan, sedan tog jag mina bilnycklar och gick ut för att flytta min bil. Linda och Lotta åker till Danmark på kaninutställning idag och Lindas bil ska stå på min plats för att inte vara ivägen, men då vill inte diskobilen starta, och dessutom börjar han larma för fullt, bilf-n! Måste vara en HAN för han djävlas hela tiden med mig. Ni vet reklamen "Om en man blir riktigt förkyld" så ynklig är min bil, ingen av de tidigare har varit så, de har varit mer som vi kvinnor (ja, vi är inte flefria heller, mer lynniga av oss)

Så nu eldar jag i pannan och letar igenom varenda skåp jag har efter adapterntill min batterihjälp så jag kan ladda den. Har ju en jävla massa adapters, omärkta så jag vet inte till avd de hör egentligen. Man får ju adapter till allt! Cd-spelare, ficklampor, skrivaren mm. Ja Skrivaren, dens ka man inte tala om. Har väl 4 olika kopplingar till telefonjacken beroende på vilket land man bor i.....blir galen!

Nu kommer Linda om 30-40 min och min bil står i vägen. Och om jag inte får igång den så HUR ska jag komma till skolan?

Hade det inte varit för att jag tycker jag är tunnhårad alla redan så skulle jag göra som matadoren i Ferdinand: slitit m itt hår!!!! 

Av Camilla - 11 februari 2009 19:58

*Fniss*

Idag när mamma och Lotta var och handlade så blev de som vanlitg antastade av telenor-kidsen. Jaja, jag vet, det är deras jobb och det måste vara ett ganska så otacksamt jobb egentligen, men idag nappade mamma. Men det var bara det att hon var lite disträ och (som vanligt *förlåt mamma*) förvirrad, så hon tog både asken med sin nya mobil, skivan med dongeln och så demo-telefonen. Så jag döpte om henne till Klepto-mamman *hahaha*

Av Camilla - 11 februari 2009 07:29

Jag stannar hemma idag också. Igår och i måndags var det för min förkylning, och idag är det för vädret!

Men visst är det underbart vackert? Jag tog vägen ner till postlådorna när jag skulle kolla väglaget, ca 200m med orörd snö, underbart vackert. Passade på att ta med mig kameran på turen, och fotade lite. En del vet om min fascinering med knotiga och trollaktiga träd, så idag visar jag ett vackert foto på grannens hängbjörk.

Det vita som ser mysko ut på bilden är inte fel på kameran, eller något sådant utan nya fina snöflingor som dalar ner i allt snabbare takt.

Lite senare idag ska jag ta kameran med mig ut när hundarna är ute. Lillan älskar snö och brukar bete sig väldigt roligt.


Tänkte en sak: hade detta varit i England så hade hela kommunen stängt, ingen hade kunnat ta sig fram på något sätt. Det var väl ungefär denna mängden som London fick för någon tid sedan ;)



Av Camilla - 11 februari 2009 06:47

När jag vaknade visade vår tempmätare i köksfönstret på +0,5, och ute flyger det fortfarande lite snö. Enligt SMHI.s sida så ska det snöa här hela dagen. Vinden ska vara 6m/s.

Innan jag ens funderar på att ge mig av till skolan så ska jag gå utoch kolla vår lilla väg. Har sett att det kör bilar - väldigt försiktigt - på Vikakvarnsvägen, men det är ju en större och kommunal väg. Vår är inte kommunal utan vi får skotta den bäst fan vi vill. Och killarna som brukar göra det åt oss, med traktorer, har ju sina vanliga jobb att göra också så vi är inte högt på prioriteringslistan.


Men visst är det härligt?! Hundarna var överlyckliga när de kom in. Jag ska ta med mig kameran ut idag och fota dom i snön. Trodde inte att vi skulle få någon egentlig snö att prata om så detta är underbart! Och så länge som vi har mat och värme så får det gärna fortsätta att snöa =)


Fast..... jag vill kunna köra ikväll. Det är ju min biokväll med Malin, Anton, Joel, Oskar och Molly.....

Av Camilla - 10 februari 2009 20:12

Inte mycket men ändock snö. Undrar om det blir så mycket att det lägger sig? Risken är väl annars att det omvandlas till regn frö våran del. Fast det är ioch för sig att föredra här, för med denna blåsten och 2 dm snö, då drivar våran väg igen och vi är strandsatta här.

Senast den drivade igen var sportlovsveckan 2007, hur jag vet det? Samma vecka som Molly och de andra föddes. De var bara någon dag gammal när jag var tvungen att köra in till Sölvesborg och köpa hundmat, och som vanligt drivade vägen igen så vi fastnade i sista kurvan när vi skulle hem =)

Av Camilla - 10 februari 2009 20:09

Japp, då var filmen över, och jag har moppat upp mitt dregel. *fniss*

Han är som sagt var en bra skådis. Jag har nog sett alla 007-filmer som finns, men det är Daniel Craig och Sean Connery som fastnat på näthinnan.

Gillade aldrig Timothy Dalton eller han den där som var efter Connery. Inte så impad av Roger Moore heller, men jag antar att han måste ha haft något som impat eftersom han gjort så pass många Bond-filmer.


Det är mycket mera action över de senaste Bond-filmerna, snygagre scener och roligare stunts.

Av Camilla - 10 februari 2009 18:25

Sitter och tittar på James Bond: Quantum of Solance.

Min favorit-bond är så klart Sean Connery (jösses, han är äldre än min pappa och lyckas fortfarande se sexig ut, inte alla som kan göra det!)

Men dagens James Bond, Daniel Craig går minsann inte av för hackor heller. Dessutom, som jag ser det, han är Sean Connerys sanna efterföljare som just Bond. Ingen av de som spelat Bond i filmerna här emellan har lyckats med det.

Så jag suktar ett litet tag till =)


Sätter in en bild på snyggingarna. MEN titta inte på Connery kalsingar, de måste ju vara det osexigaste som finns ;)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards