Alla inlägg under februari 2009

Av Camilla - 4 februari 2009 07:09

Inte fullt så lätt att gå med dessa benen idag. Förvånad att jag kom i mina jeans, för jag känner mig som en broiler-kyckling med baffa-lår!

Och konstigt nog så är det värre att gå nerför trappen än uppför. Eller så var det kanske för att när jag gick upp så hade benen leat till sig lite och kommit ihåg hur man gjorde för att böja sig vid knäna? =)


Igår tänkte jag: HISS

Vi ska vara på tredje våningen idag och HISSEN måste funka (den gjorde det inte förra veckan när vi skulle vara på fjärde, men då hade jag heller ingen träningsvärk) men sedan kom jag på att om jag gick så mjuknade benen. Mamma sa igår: träningsvärk ska med träning fördrivas. Och det stämmer lite grand...

Av Camilla - 3 februari 2009 21:02

Klockan är strax efter nio, och jag gäspar så man skulle kunna stoppa in en hel fotboll i truten på mig. Men hästtransporten som ska ha med mina kaniner upp till Angelica, kommer inte förrän runt elva i kväll.

Jag fryser om fötterna, har gruvligt ont i mina lårmuskler (känner mig som en uppblåst broiler när jag går i trappen) näsan rinner, och jag är allmänt gnällig, jag vet.


Kommer att vara dödstrött i morgon!


Jag har märkt en sak... jag har blivit gammal... Lotta sa det en gång till mig: ålderdomshemmet stänger snart...

Jag är alltid så trött (kan ha att göra med min ämnesomsättning också, men enligt de senaste proverna låg den bra till nu). Orkar inte hålla mig uppe efter kl 21. Usch...



Av Camilla - 3 februari 2009 17:25

Fyra av mina bruna hermeliner flyttar till Tavelsjö ikväll...

eller kväll och kväll. Med tanke på hur tidigt jag lägger mig numera, så är 23 natt för mig. Och typiskt nog så är jag dödstrött idag.

Jaha, ska jag sova en stund eller ta en kopp kaffe?

Sitter här och ska läsa två kapitel i boken om mattematik, men ögonen känns som om de går i kors.


Av Camilla - 3 februari 2009 15:20

Är ledig på torsdag och fredag så någon av de dagarna ska jag tuta och köra ner till Pepa så han hjälper mig genom att byta kolet.

Han har gjort det innan så han borde kunna det. Så att jag kan köra vettvilling igen på 110-vägen *hahahaha*

Av Camilla - 3 februari 2009 15:12

det måste det vara, eller så är man fruktat otränad. Idag hade vi Idrott från 8,30 till 11,30. Vi gjorde grovmotoriska lekar, flera olika vars syfte man egentligen aldrig har funderat på när man själv lekte dom.

Men det känns nu vill jag bara påstå! Jag har gruvligt ont i mina lårmuskler. Det var en pina att ens köra hem från Kristianstad. Fruktat högt att behöva lyfta på benet för att kunna frikoppla. Och om det känns så idag, hur stel och öm är jag då inte i morgon *skrattar*

Ena leken var den där med att man skulle sno varandras svansar, jag var dödstrött när vi var färdiga. Inte av själva motionen även om den kändes i min otränade kropp. Utan av allt skratt!

Vi fick göra en bana också med grovmotoriska övningar, gärna med en story till. Så idag har jag balanserat, ålat, hoppat som en groda, kastat prick, sprungit, hoppat hopprep och det viktigaste av allt: jag har skrattat!

Av Camilla - 3 februari 2009 07:22

Vad enkelt det är att betala sina medlemskap i klubbar utomlands om man har Visa kort. Innan fick jag gå in på banken, och köpa en check (dyrt värre) eller växla kontanter och skicka till UK, men nu går jag bara in på Paypal sidan som den engelska klubben är kopplad till, och överför snabbt och enkelt en summan de ska ha, plus £2 i avgift. Billigare än banken också.

Synd att inte danska och norska också är kopplad till det, hade underlättat väldigt!

Så nu är jag medlem ytterliggare ett år i den engelska cavalierklubben. Ska hämta min årsbok på utställningen i Malvern, sitta och gotta mig med bilder från andra uppfödar. Och kanske se en hel del av ed som är fotade i årsboken, irl på utställningen, det ni!


Ska träffa min engelska brevkompis för första gången där också. Lite nervöst.

Av Camilla - 3 februari 2009 07:09

Dags att börja anmäla till LU. Jag vet, jag har skrivit om det tidigare, men inte riktigt bestämt ännu vilka som ska få följa med. Jag velar från dag till dag.

Har satt ut fyra havanna hermelin-honor till salu, och som det ser ut nu så ska de åka upp till Umeå (?).

Sparar bara två havannor hemma: Tobbe-tysk och en dotter till honom och Mynta.

Men de blå är en annan sak. Gör inte av med någon av dom i dagsläget. Ska gallra senare i sommar, främst är det Blue Nun det gäller i så fall. Hon har fött flera kullar, men alla har varit stora och döda, hon har inte haft lätt för att föda, stackaren, så jag ska bara prova ett par gånger till och funkar inte det så ska hon bort.

På LU får jag hem en ny kanin, en till Belgisk Hare, denna gången en viltröd hane, som partner till min älskade PippiLotta (jaja, Andreas, jag vet att hon egentligen heter Black Maria, fniss)

Nu är det bara en vecka kvar ungefär tills Linda, Lotta och resten av Sverige gänget ger sig av till Danmark och ställer på Danska LU. Lotta var bäst placerade svenska där ett år, Ingrid & Peter Ahnelöv något år senare sopade mattan med sina kaniner =)

Har börjat att para upp mina honor. Svart-svart där det även kan bli blått i någon kombination och brunt i någon.

Pappa har parat så han kan få viltröda och tan, svarta hermeliner, samt New Zealand Red. För tidigt att para dvärgvädur. Linda har börjat att para sina Rhinska Scheckar.

Av Camilla - 3 februari 2009 06:56

En väninna, kaninuppfödare, som jag känner är jätteduktig på olika sorters pyssel. Hon gör silversmycken, bereder skinnen från kaninerna och gör olika saker som troll (har själv ett jättehäftigt troll gjort av en angora kanin) nallar, ugglor mm. Hon syr väskor av hundmat, kattmat och kaffeförpackningar och håller själv kurser i liknande.

Jag har tänkt att testa det lite också. Ska spara kaffeförpackningarna och försöka sy en väska till mig själv. Funderar på att spara kattmatsförpackningarna och testa på det också =)

Det tar tid, visseligen dricker vi mycket kaffe, men jag kom på iden idag som först så jag har 1 (en) enda kaffeförpackning och sååå mycket kaffe dricker vi inte dagligen =)


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards