Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Camilla - 20 februari 2009 19:23

Hittar ingen officiell video, så ni får hålal till godo med denna, det viktigste är ju musiken- älskar denna! Går hela tiden i min iPod

Av Camilla - 20 februari 2009 19:16

Världens bästa film!

Har bara superlativ att säga: action, humor, bra dialog (krävs i en bra film!!) och så klart bra skådisar!

Jag har sett den med två olika slut, undrar om det var med meing som de gett ut det? Och om det finns mer än de två sluten jag har sett?

I ena filmen slutar det med att Uncle Willie (Willie Nelson) röker cigarr (är nog inte riktigt vanlig tobak i den förstås) och i den andra versionen är det ett äpple som de gjort om till pipa.

Jessica Simpson förvånansvärt bra skådis i denna rullen, fast å andra sidan så kräver den inte alltför mycket av henne.

Min favoritscen?
Hmm.... antingen duschscenen eller barslagsmålet, välj själva =)

Av Camilla - 20 februari 2009 19:11

När jag var yngre lusläste jag allt av Koontz och King. Har alltid gillat den typen av böcker.


Nu har jag blivit medlem i en internetbokklubb och fått två stycken böcker av/med Koontz: Invasion och Livstid.

Vet inte riktigt vad jag ska säga. läsvärda, ja. Det gav några timmars underhållning. Men inga WOW böcker precis.

Och Stephen King ska vi inte bara prata om, hans böcker har i min smak bara blivit sämre och sämre!

Av Camilla - 20 februari 2009 15:15

Mamma tillhör dom som matar fåglarna på vintern. Det är precis som om de väntar på henne ibland, och det är ett himla fågelkvitter runt den sidan av huset. Det är förutom de vanliga småfåglarna som jag absolut inte kan artnamnen på, även tillhöll för de små lönnfeta koltrastarna och så ett par hackspettar av något slag som brukar käka talgbollar. 

Idag när hon var i stan så köpte hon en påse med äpplen, eftersom koltrastarna brukar uppskatta det, och rätt var det var när vi tittade ut så var där 12-15 sidensvansar i gänget. Dom har jag inte sett innan, roligt!

Av Camilla - 20 februari 2009 07:52

Tre män sitter i väntrummet på förlossningen och väntar på att deras respektive barn ska födas. En är från Norrland, en från Stockholm och en kommer från Nigeria. De är naturligtvis väldigt nervösa, som är så vanligt i sådana här situationer. Plötsligt slås dörrarna upp och ut kommer doktorn. - Mina herrar, jag har en god och en dålig nyhet. Den goda nyheten är att era fruar har frambringat tre välmående och friska barn." Männen i väntrummet skrek och hoppade av lycka. -Men vad är den dåliga nyheten, frågar stockholmaren. - Jo, säger läkaren, barnen föddes samtidigt och vi har olyckligtvis blandat ihop dem. Nu är det så att vi skulle vilja ha er hjälp i identifieringen av barnen. Så att allt får ett lyckligt slut, avslutar läkaren. Norrlänningen springer som en dåre till rummet där de nyfödda barnen ligger. Väl inne i rummet, tar norrlänningen upp en mörkhyad pojke med svart krulligt hår och säger: - Ingen tvekan om saken, den här lille krabaten är definitivt min." Läkaren tittar förvånad på Norrlänningen och utbrister: - Personligen tror jag att detta barn tillhör nigerianen. Norrlänningen skakar på sitt huvud och säger: - Kanske är det så, men ett av de andra två barnen, är en jävla Stockholmare och jag vill inte ta den risken.

Av Camilla - 20 februari 2009 07:37

Blondinen och hennes man var ute och gick i skogen. Rätt var det var så fick blondinen ett fruktansvärt magknip och var tvungen att gå bakom ett par buskar för att gra sina behov.

Mannen står kvar på stigen och väntar och får rätt vad det är höra:

- Åhh, älskling, ko snabbt. Jag har fått missfall. Titta på de små armarna och benen.

Mannen går in till henne, och tittar ner på "missfallet" varpå han utbrister med en suck:

- Håll käften din idiot, du har skitit på en groda!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards