Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Camilla - 18 februari 2009 13:23

Gick in på Ginza och förhandsbokade Twilight. Den släpps i april, kan knappt bärga mig

Av Camilla - 18 februari 2009 13:19

Ibland träffar man på lustigfika personer i affären.

I dag var det två herrar som dök in i affären, och meddetsamma märkte man att det nog faktiskt inte fanns alla hönsen i hönsgården på dom (sagt med vänlighet, absolut inget nedsättande!)

Den ena började diskutera med en hund som skällde i bilen bredvid när han steg ur på parkeringen, så redan där tänkte jag: jaha, lite nötter.

Inne i affären så pratade den ena med pengarna i börsen när han la ner dom, okej det har väl jag också gjort någongång, men inte riktigt en sådan här diskussion.


I affären köpte de en tv, som de skulle ha in i bilen, vilket inte gick. Istället för att vända på kartonegn och försöka på andra hållet, att fälla sätet eller att binda fast kartongen på ngåot vis, så körde de med öppen baklucka ett varv i rundellen för att sedan försvinna åt ett håll.... inte särskilt sakta och försiktigt kört. Jag undrar om de kom hem innan de tappade kartonegn med Tv.n

Av Camilla - 18 februari 2009 08:16

Om man tittar ut på himlen så ser det molnigt och snöigt ut. Ja, snöigt, ni vet vad jag menar, molnen ser inte riktigt lika dana ut. Och morgonens soluppgång var inte som den är en normal dag.


Ikväll skulle jag på anatomi föreläsning i Ronneby, men det här med diskobilen sätter käppar i hjulet. Har fått tag på firman som saluför larmet i Sverige. Min variant är förlegad sedan länge, så de har inte ens reservdelar till den om det skulle behövas. Och för att koppla loss skiten måste jag lossa hela instrumentpanelen där larmcentralen finns. Ha ha ha.... hur ska jag kunna det?

Pappa pratade om att köra in med larmbilen till sitt gamla jobb och se om killen på verkstaden kan. Dessutom: Malin och Antons förkylning har lämnat spår hos oss andra också- eller mer troligt- vi har bytt baciller med varandra. Idag vaknade jag med ont  i halsen.


Godis aptit mycket bättre idag. Har börjat att blöta hennes hundmat. Åldern - och dåliga tänder - tar ut sin rätt, och hon har lite problem med att tugga kulorna. Hennes pappa hade det likadant. Hennes mamma blev inte så gammal, så hur det var med hennes "gaddar" vet jag inte.


Idag ska vi köra in till Sölvesborg (den stora metropolen *himlar med ögonen*) och handla, och passa på att äta frukost på något av fiken, eller ja, i mitt fall är det second breakfast (med lite brett engelskt(skottskt/walesiskt/irländskt uttal, var fasen kom han ifrån, som spelade ena gullehobbitten i Sagan om ringen triologin?) Jag steg upp halv åtta idag, och hålla mig till nio halv tio funkar inte, då skulle jag däcka ihop alldeles. Vaknade redan i natt innan det var ljust av att jag var hungrir, men lyckades somna om igen.


På radion idag sa Patrick Franke (tror jag det var) att det skulle bli lite snö i morgon, hoppas att det gäller vår del av Blekinge också, för i morgon är det vår traditionella grilla-korv-dag som vi har varenda sportlov.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards