Alla inlägg under augusti 2009

Av Camilla - 7 augusti 2009 21:44

av färs kom idag. Gav honom lite grand i förmiddags men då kunde han inte äta, för först kom Emme upp och pratade med honom, sedan kom Niklas också upp och kikade, och vem har tid att smaka färs då?


Nu ikväll fick han ett nytt smakprov när det bara var han, jag, mamma och mormor i rummet och det gick mycket bättre.

N u ligger det lilla grynet och snuttar från Lillan, underbart att se, med tanke på hur sjuk han var för bara några dagar sedan =)

Av Camilla - 7 augusti 2009 09:18

När jag väl fick temperaturen sänkt på mitt rum så vaknade lill-killen till liv. Inte lätt för honom att vakna och vara okej, när det är 28 grader på rummet. Men inatt öppnade jag dörren till andra rummet och fönstret inne i det, så när vi vaknade i morse hade vi behagliga 21 grader och han åt som en häst från Lillan.


Han var törstig igår, så jag fick i honom lite vatten, han har inte aft det lätt den lille stackaren.


Idag ska jag in till Sölvesborg och köpa nymalen nötfärs, för nu är det dags för honom att smaka riktig mat, han är ju faktiskt tre veckor idag.

Idag var det första natten när han INTE gått ner i vikt, utan uppåt istället, vad skönt. Inte mycket men i alla fall en ökning. Innan har han tappt 3-7 gram om nätterna.

Av Camilla - 6 augusti 2009 13:50

Tog cykeln och gav mig ut på min sedvanliga 8 km tur. Lite svettigt var det allt, men jag lovar - det var mer svettigt att göra step-övningarna =)


Efter det la jag mig i ett svalt badkar med bubbelvatten, så härligt. Känner mig som en ny människa nu =)

Av Camilla - 6 augusti 2009 09:47

Hula Hula  2+2min

Lilla stepövningen  3 min

Mellan step-övningen 5 min

Långa step-övningen 30 min

Av Camilla - 6 augusti 2009 08:49

Är väldigt lätt att bli beorende av. Går på hela tiden på mitt rum, så när Heffaklumpen öppnar sina öron nu i dagarna så är han fullmatad med musik hela tiden.

Det bästa är ju att man kan blanda i sina spellistor, jag har en där det är country, hårdrock, pop etc i en salig röra.



Av Camilla - 6 augusti 2009 08:43

Idag slipper lille Klumpen att få spruta i nacken, men han kommer strax att få tempen tagen i rumpan istället, och för hans del så är nog den vanliga sprutan bättre, för den går snabbare ;)

Fortfarande lite rosslig i halsenoch vid andning, MEN nu ligger han och diar, och har gjort ett bra tag idag. Ska väga honom innan temptagning, men vill inte störa så länge som han äter.


Känns så hoppfullt just nu =)

Av Camilla - 5 augusti 2009 20:54

Fick inte Fit brädan förrän efter 15 idag, så det har inte blivit mycket. Är sjukt varmt just nu, 19 grader ute kl tjugo i nio, och på mitt rum är det 27,5 grader. De vuxna hundarna mår botten, men för Heffaklumpen är det helt okej.

Själv kallsvettas jag på nätterna, och det enda som täcker mig är ett lakan. Mer kläder och jag flyter av.


Ute är pölen fylld så blir det samma värme i morgon så ska jag ligga där och svalkas... använda bikinin jag köpte för en månad sedan och som bara använts en gång, när jag och Emme var i Monsunen och badade...


Tillbaka till dagens övningar då:

Hula hula 2 min åtvart håll

enkla stepövningen 2 ggr

3 backhopp


Orkar jag så ska jag ta stora stepövningen innan jag ska släcka. Eftersom det är kalas för pappa ikväll så har jag druckit ett par koppar kaffe ikväll. Visseligen så är jag den sorten som blir sömnig av kaffe, men somnar jag så sover jag gott.... inte säkert att nya mobilen väcker mig om den ringer ikväll...


Av Camilla - 5 augusti 2009 15:15

Ursäkta ordvalet. Det är ett uttryck vi har för en människa som inte kan låta bli att köpa det senaste i allt. Och det är farligt nära att jag själv hamnar i den kategorin.

Dagens bidrag till det är min Wii FIT som äntligen kom <3 . Har haft lite abstinens.... nackdelen är att det är så klibbigt och kvavt här idag att jag inte orkar göra så mycket mer än några balanslekar just nu.


Min nya mobiltelefon kom också, ligger på laddning.... spännande spännande!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards