Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Camilla - 18 augusti 2009 19:35

för nu kommer jag att sätta upp hans natthage. Han är ute och promenerar på golvet var natt, och det hade inte varit några problem om det inte hade varit för att han kan komma åt elsladdarna, så nu tas delarna fram och sätts upp.


Av Camilla - 18 augusti 2009 15:43

4½ veckor gammal och leker ganska så vilt med mamma och mormor =)

Av Camilla - 18 augusti 2009 13:38

Satt idag och kikade på det där med stegräknare på nätet, och hittade en sida som sa att en vanlig pizza motsvarar 15 000steg för att förbränna...... det ni.

Med min steglängd (enligt samma sida 67cm) så skulle det bli ca en mil....WOW!!


En annan sida hade en tabell med omvandling av olika aktiviteter till steg. Jag vet inte varför dte var sådan skillnad på män och kvinnor, men skit det samma, i vilket fall som helst så skulle en minuts cykling motsvara 150steg för en kvinna... så min vanliga cykeltur, den på 8km är då ca 4500steg och den på en mil är ca 6750 steg. Bra att veta!

Av Camilla - 18 augusti 2009 13:31

Det har jag nog fått av något jag ätit idag.

När jag steg ner i badkaret så upptäckte jag att hela magen var full av små genomskinliga blåsor. Kliar inte, och ingen rodnad i skinnet. Bara blåsorna. Visst tycker jag att jag mår lite illa, men det kan lika gärna vara hypokondrikern i mig som talar.

Nu har jag hittat enstaka på låren, brösten och halsen.


Frågan är: vad är det som jag har ätit och inte tål?

Av Camilla - 18 augusti 2009 08:32

Pappa stiger sällan upp före kl 8, men idag hade de planerat att åka in till stan, äta frukost på fiket innan det är dags att gå igenom dagens sysslor.

Mamma står i köket och brygger kaff, klockan är inte ens halv sju när pappa kommer ut och anmärker på att hon brygger kaffe så här dags, när det är tid att ge sig av in till stan... så tittar han på klockan och utbrister: - Faan, hon på radion sa att klockan var kvart i åtta.....

Av Camilla - 18 augusti 2009 08:29

Visseligen är Heffaklumpen en singelvalp, men han är aldrig ensam! Är inte mamma där så kryper mormor upp hos honom, och det händer ibland att båda ligger hos honom.

Men det är lite statusjakt där, mamma försöker att putta bort mormor.


Inatt har han varit ute och lekt på golvet igen så idag ska jag leta upp galler bitarna och göra en valphage för nattbruk. Rädd att han ska ge sig på elsladdar.


Han är jätteduktig, så fort man sätter ner honom på gräsmattan så kissar han, och bajsar gärna också ute.


Kort sagt: Heffaklumpen är underbar *fnisss*

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards