Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Camilla - 5 augusti 2009 20:54

Fick inte Fit brädan förrän efter 15 idag, så det har inte blivit mycket. Är sjukt varmt just nu, 19 grader ute kl tjugo i nio, och på mitt rum är det 27,5 grader. De vuxna hundarna mår botten, men för Heffaklumpen är det helt okej.

Själv kallsvettas jag på nätterna, och det enda som täcker mig är ett lakan. Mer kläder och jag flyter av.


Ute är pölen fylld så blir det samma värme i morgon så ska jag ligga där och svalkas... använda bikinin jag köpte för en månad sedan och som bara använts en gång, när jag och Emme var i Monsunen och badade...


Tillbaka till dagens övningar då:

Hula hula 2 min åtvart håll

enkla stepövningen 2 ggr

3 backhopp


Orkar jag så ska jag ta stora stepövningen innan jag ska släcka. Eftersom det är kalas för pappa ikväll så har jag druckit ett par koppar kaffe ikväll. Visseligen så är jag den sorten som blir sömnig av kaffe, men somnar jag så sover jag gott.... inte säkert att nya mobilen väcker mig om den ringer ikväll...


Av Camilla - 5 augusti 2009 15:15

Ursäkta ordvalet. Det är ett uttryck vi har för en människa som inte kan låta bli att köpa det senaste i allt. Och det är farligt nära att jag själv hamnar i den kategorin.

Dagens bidrag till det är min Wii FIT som äntligen kom <3 . Har haft lite abstinens.... nackdelen är att det är så klibbigt och kvavt här idag att jag inte orkar göra så mycket mer än några balanslekar just nu.


Min nya mobiltelefon kom också, ligger på laddning.... spännande spännande!

Av Camilla - 5 augusti 2009 09:42

Hans temp ligger ganska stadigt på 37,6 grader. Dock är det väldigt svårt att hitta några referenser för hur mycket en valp ska ha i kroppstemp. Har hittat en sida om flatcoated där det står att de ska ha 36-37 grader vid denna åldern, så kanske han har lite feber fortfarande?


Däremot är han så rosslig och blöt när han andas emellanåt, att jag själv har svårt att koppla av och sova...


I morse skrek han när han fick sin spruta (igår var han tyst) och vi ska inte tala om när man ska tempa honom. Som vuxen människa avskyr jag att få tempen tagen i ändtarmen, tänk då vad det är för en liten valp : samma storlek på  febertermometern men mycket mindre ändtarm.... Inte skrek han, men han sprallade för att komma loss från det otäcka.


Han har tappat ytterliggare 30 gram denna natten, men han småäter emellanåt så gott han kan, så jag är inte så orolig för det, han hade ju en del att ta av (veterinären trodde han var äldre än 2½ vecka på grund av sin storlek)


ni som läser, har ni erfarenheter av lunginflammation så dela gärna med er, jag vill ju kunna göra det lättare för min lilla Klump.

Av Camilla - 5 augusti 2009 09:33

Igår hade min pappa namnsdag (Arne) och idag fyller han...... hmm...64? Jösses, vad nojigt, jag vet inte ens hur gammal min pappa är...

Låt se... han är 8 år äldre än mamma?  I så fall är han 63, men det kan väl knappast stämma? Eller jo, kanske.... Jo det gör det!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards