Alla inlägg under augusti 2009

Av Camilla - 12 augusti 2009 06:59

Och fotografera det lilla knyttet!

Han är så otroligt söt, nyfikenoch framåt.

Igår fick han komma ut för första gången och prova gräset i någon minut och det var STORT :)


När jag väl kommer att hitta hans familj, så kommer det att bli oerhört svårt att skiljas från lillskiten ;)

Av Camilla - 11 augusti 2009 07:25

Och hur lockande är det egentligen på en skala? Trots att det regnar ute så känns det not quite right att stiga upp och åka till Kristianstad.... suck!


Läste någonstans att det är heöt normalt att känna olust inför att gå tillbaka till sitt normala efter sommaruppehåll, men att om man mådde riktigt ilal så borde man nog fundera på att börja med något annat... ja, jag sitter nästan i den sitsen... ångest typ.

Fast å andra sidan, det kanske blir bättre när man väl kommit in i det igen, eller vad tror ni?

Och om jag inte skulle ha skolan, vad skulle jag göra då? Då hade jag haft noll inkomst, noll syssla och fortfarande bott hemma vid 35 ;)

Av Camilla - 10 augusti 2009 20:02

Syrran jobbar i hamnen i Sölvesborg, är utbildad lastbilschaufför och kranförare, och har många kompiasr som är dito, vilket gör att de vitsarna man får på mobilen är allt annat än rumsrena.

Idag damp det ner en tre fyra stycken i inboxen, som raskt skickas vidare till andra.

Men man får sålla lite bland sina kontakter, det är inte alla som har samma vrickade, fräcka humor som en annan ;)

Av Camilla - 10 augusti 2009 15:58

Rastlös, kan inte åka någonstans av olika anledningar, men orkar inte läsa mer i boken just nu... vad gör man då....?

Jo man tar cykeln och ger sig ut på en milslång runda....i åskvärmen och hettan....


Trött i benen nu vill jag lova, men trött på ett bra sätt. Hade redan lite ont i dom, dels i ett antal nya blåmärken (ibland begriper jag inte varifrån de kommer, dagligen är det nya blåmärken på benen) dels för jag har en mindre sträckning i höger lår....

Av Camilla - 10 augusti 2009 10:47

Kolla detta

Folk är fan i mej inte kloka.... undrar om han räknat ut det på millimetern för att hamna i bassängen istället för gräset ;)


Warning: Don´t try this at home ;)

Av Camilla - 10 augusti 2009 08:52

Jättehärlig kväll igår, eller dag får man väl säga, med bad, kubb, grilla, SOL och värme... idag var det ganska så kylslaget att stiga upp....

Men eftersom delar av gräsmattan var ganska så stixiga så är det helt okej med en paus dag, bara så att jag önskade den kunde komma i morgon när jag ändå måste sitta i skolan.


Men man får ta tillvara det som är bra, så idag ska jag färga håret, perfekt med en sval dag då utan gassande solsken =)

Av Camilla - 9 augusti 2009 09:17

funkar jättebra! Lille Heffaklumpen äter som en häst, nästan. Men det måste vara riktigt uppblött torrfoder annars spottar han ut det.


Igår låg han bakom mamma Lillan, och bet i hennes päls och morrade. Hur härligt är det inte när en valp ligger och morrar och sedan blir alldeles konfyst över ljudet som kommer.....


Nu är han 3½ vecka gammal och till helgen ska han få komma ut och testa gröngräset kortare stunder.Redan nu händer det ju att han kryper ur lådan och kissa på golvet istället.


Egentligen kvittar det om man har en eller tio valpar, den mesta tiden blir tillbringad framför lådan i alla fall. Skillnaden är ju att allt går mycket snabbare, matning, städning etc. Och valphage, ja det dröjer innan det blir hage om nätterna, och skulle jag verkligen sätta upp hela valphagen som jag hade till Lillans förra kulle, eller Pyrets kull innan dess så springer ju stackaren vilse ;)

Av Camilla - 8 augusti 2009 13:23

sol i hjärta och sol i sinne, heter det väl?


Vaknade pigg och utvilad halv nio i morse när kl ringde, glad över att jaginte ska åka och ställa ut hund idag. Istället satte jag igång med nästan 50 min Wii-övningar innan jag tog ens val dusch. Och när jag löst lite korsord så la jag mig på dynan och solade. Så nära utan vita ränder man kan komma, i string och topless. Skönt/tur att man bor som man gör =)


Blev kanske lite mycket sol, bara. Fick ju färg redan igår, och har bättrat på med lite idag, så jag är liiiite yr i bollen nu. Ska dircka massor, och OM det blir havet idag så ska flera flaskor vatten med, för det är inte bara jag som dricker ur mina, utan Emme också ;)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards