Alla inlägg under februari 2008

Av Camilla - 14 februari 2008 06:53

Lite bäddning och flämtning igår, men inte med den vanliga frenesin som Pyret brukar ha. Har nog inte sovit mer än max 2 timmar i natt, och dessutom med lampan tänd (som jag avskyr)


När Pyret inte har bäddat så har hon legat på sin favorit plats: på min mage ellerom jag ligger på sidan, längs med revbenen. Och så måste man klappa henne också, smeka och klia.


Borde bli under dagen, men jag sak passa på att försöka sova lite nu innan det sätter igång på allvar... zombie

Av Camilla - 13 februari 2008 19:28

Hur lugnt som helst hela dagen men nu ikväll har det börjat att rivas lite i lådan igen. Flämtar... kanske det verkligen blir av idag?!

Av Camilla - 13 februari 2008 19:23

Jag älskar att ta långa bubbelbad, i varmt vatten. Tar med mig en bok som jag läser, och ibland även musik.... men nackdelen med detta är att när jag sedan är färdig så svimmar jag nästan: hjärtat bultar tungt, jag får inte ner syre/luft i lungorna (känns det som) magen värker och golvet finns inte längre där det ska vara utan är på väg i vågor upp för att nita mig mitt i planeten... Än så länge har det misslyckats, men ibland är jag rädd för att verkligen svimma i badkaret...

Av Camilla - 12 februari 2008 17:43

Först ett besök hos Dietisten. Står uppsatt på väntelista för operation av magsäcken, så nu var det ett inledande besök, med goda råd och tryck på vad som behövs förändras inför operationen (som jag förövrigt inte har en aning om när sker, det är väntetid på det också).

   Allt jag lärt mig från ursprungsdieten var fel, och det tar tid att lägga om...Inte dricka light läsk inte drick Light Fun, Inte läsk, vad F-N får jag dricka? Inte använda feta produkter utan dra ner på det och ät light produkter... (obs inte drick utan ät) och dessutom inte dra ner på kolhydraterna. MEN DET ÄR JU DOM SOM GÖR ATT JAG GÅR UPP I VIKT! inte utesluta helt det förstår jag också, men om jag tillåter för mycket kolhydrater i kosten så går jag upp i vikt istället och är jag på uppåt gående så får jag ingen operation... Vad göra? Mycket att tänka på!

   Annars vägde jag 2 kg mindre än i oktober då jag träffade kirurgen, och tänk då på att från den 15 oktober till den 8 januari åt jag ALLT, godis, kakor, vitt bröd, kolhydrater och socker i massor... inte illa! Betyder ju att jag är i en nedåtgående trend, precis som det ska vara! Whooppii!


   På hemvägen från sjukhuset tog jag en tur till Asarum och träffade Camilla och alla på Sparvögas det inkluderar busfröna Emma och Eddie (mopsar) och lilla söta Anna.... fast min favorit är ändå Latoya. Kan knappt vänta på nästa gång... någon gång ska mitt liv fyllas av en mops också!

Av Camilla - 12 februari 2008 10:17

Och Pyret fortfarande helt lugn... När är det dags egentligen... Idag är 63 från första parningen men vi parade ju flera dagar...

Av Camilla - 12 februari 2008 10:11

Övning ger färdighet heter det ju, så jag har fixat lite nya alster...

Ett ljus med tre olika älgmotiv på. Snyggt.

Ett lju med en familj Geoparder (?) en mamma och tre ungar.

Och en kruka med dödskallar som jag ska ge Joel i födelsedagspresent. Har inte bestämt mig vad jag ska fylla den med. Godis är väl ingen jätteidé, men popcorn blir bättre, i en stanniolpåse, eller pennor, för han ritar mycket..hmm. Vi får se.

Av Camilla - 11 februari 2008 19:22

Idag följde jag med Lotta som skulle till Bromölla och para sin Kajsa med Walter. Lika stilig och härlig som vanligt (hjärtan i ögonen)




                                           

Av Camilla - 11 februari 2008 15:20

Dygn 62 från första parningen och allt är lugnt. Inget bäddande, inget flämtande och inget stökande.... det sägs ju att den som väntar på något gott inte kan vänta för länge.....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards