Alla inlägg den 4 februari 2008

Av Camilla - 4 februari 2008 13:41

Idag har jag hämtat ut mitt nya minne till kameran. Ett 128MB gick ypperligt bra att använda till min 3,4pixlars kamera, men med den nya 7,2 pixlars fick jag bara plats med ett 20-tal foton. Så nu köpte jag ett 2GB. kan kanppt vänta tills jag kommer hem och kan sätta fart igen!


Beställde Aloe Vera produkter av Helena :  dunkar med dricka med Aloe Vera och Tranbär (det är gott, jag lovar) tuber med Aloe vera Propolis Creme (en gång gjorde jag misstaget och kallade det salva men fick skäll =)  ) som är kanon till min psoriasis. En tub tandkräm. Sedan jag började med Aloe Vera tandkrämen så kan jag inte använda något annat! En tub räcker i 5 månader, och ger en mycket bättre känsla av renhet än andra märken jag testat!

Får grejorna på onsdag, när hennes man tar en tripp till Skåne-land igen =) Tack!

Av Camilla - 4 februari 2008 13:39

Vi hade väntat oss fel på njurar eller livmodersinflammation eller liknande, men det var "bara" en elakartad maginfluensa. Hon hade ju faktiskt kissat blod i morse, trodde vi... men det var som hon bajsade blod. En väldigt irriterad tarm!

En dag med enbart Canicur, och i morgon dietmat. Är det inte okej i morgon bitti så en tur tillbaka till Näsum.


Man blir ju orolig, det är ju faktiskt gamla Skrålletroll det gäller!

Av Camilla - 4 februari 2008 08:27

är det nästan var morgon. Pyret och Lillan sover alltid i sängen om nätterna, och deras plats är alltid på huvudkudden (arv efter Skrållan). Idag låg Pyrte på kudden och Lillan raklång bredvid mig när jag vaknade, och det lilla röda spöket krävde meddetsamma kel och smek. Sedan tyckte hon att vi myst tillräckligt, så hon började hoppa ner i golvet, upp i sängen och ner i golvet, ett sätt att försöka få mig att vakna på riktigt och stiga upp.

   Mamma Pyret däremot passade på att lägga sig så att jag skulle smeka hennes växande mage. När jag slutar så klättrar hon upp och lägger sig på mig, det känns som om hon skulle punktera en lunga eller något, inget lättviktare precis.

   Vaknade med huvudvärk, typiskt. Tur att det bara är psykologi lektion i eftermiddag. Kanske jag hinner kurera bort den. Kan inte bero på varmt sovrum, för elementet är avstängt och fönstret öppet...

   Väntar på att Anki ska ringa och säga hur det är med Skrållan. Hon ringde igår och berättade att Skrållan börjat kissa inne, och kisset luktar apa, hon har haft diarré vid två tillfällen och sover så tungt. Eftersom hon fyller 10 nu i mars så blir man extra nojjig. Så idag blir det veterinären med henne. Hoppas det inte är något allvarligt och att det går bra att bota.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards