Alla inlägg den 27 februari 2008

Av Camilla - 27 februari 2008 14:06

Har paus i skolan till ca kl 15 så jag fördriver tiden med att kolla igenom Årsboken från Engelska Cavalierklubben... vilka godbitar!

   Synd bara att de inte skrivit mer om CH Campanards Triple Rose At Sorata, den allra första cavalieren som blivit CH i Uk utan att vara född på brittiska öarna, och dessutom en ruby...


Tjock och fin, med härliag bilder på helfärgade skönheter!

Av Camilla - 27 februari 2008 07:48

I december, strax innan vi skulle åka till Tyskland, så blev jag rejält förkyld (det gick igenom hela familjen): snuva, feber, halsont, hosta etc. Det höll i sig länge innan det lättade, men försvann inte riktigt.

   Veckan innan sportlovet var det lite dags igen, mådde inte så bra, men sportlovet var helt okej. Så i måndags vaknade jag med halsont. Idag har jag ont i halsen, lite snuvig och känner mig febrig.

  Nackdelen med min feber är att jag har så låg kroppstemp (35,5-36,2) att när termometern går över 36,4 så börjar jag att må dåligt, fast andra förstår inte att det är feber för mig.

   Så jag ska gå iväg idag och försöka vara med på lite lektioner, när det säger stopp så kör jag hem och lägger mig igen. Ligger efter i dagens ämnen på grund av sjukdom veckan innan sportlovet så det går inte bara att stanna hemma, trots att det lockar mycket mer att ligga kvar i sängen och bara sova.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards