Direktlänk till inlägg 14 februari 2009

God Morgon allesammans!

Av Camilla - 14 februari 2009 08:29

Hur klarade ni er på "otursdagen" fredagen den 13?

Här var inget utöver det vanliga, en helt vanlig fredag. Ja, vanlig och vanlig. Jag städade ju rummet och hittade en del "borttappade" saker.

Rummet var så varmt i går kväll när det var dags att sova, att jag hade fönstret öppet och skruvade ner elementet.... vaknade i natt och stängde förnstret... men det var bara 15 grader när jag steg upp, och jag fick gå direkt ner i källaren och sätta fart i pannan. Skulle vilja ha ett reglage så att man kunde sätta tempen på max 22 grader, och sedan höll det sig så. Med vårt gamla hus, gamla ledningar och mindre gammal panna och tank så funkar det inte på det viset. Man går mot det extrema istället. 17 grader i köket på morgonen och 26 grader på kvällen. Hopplöst!


Joel sover här, och han skulle ut och prova att bygga en snöigloo idag. Blir nog inte jättebra, men han får ju ut och försöka i alla fall. Dels har det inte kommit tillräckligt med snö för sådanan lekar, och dels så har det varit för kallt för att kunna krama snön.


Vi skulle gått på bio i onsdags men det lyckades inte. Så nu har jag bokat 10 platser till på måndag, vi ska gå och titta på Bolt. Jag går alltid till Scala i Sölvesborg. Visst är Filmpalatset i Bromölla ett av de finaste i Sveroge, kanske även i Europa, men jag gillar inte det stället. Opersonligt, snäsig personal flera gånger när vi varit där, och framför allt: äckligt godis.


Malin och Anton skulle vara på kortis från onsdag till måndag och gått med dom, men igår ringde kortis hem till pappa Ingmar, Malin feber och ingen röst kvar, så morfar Arne fick köra in och hämta dom. Därför så många bioplatser, vi är ett helt gäng som ska gå: jag, Molly, Malin, Anton, Oskar, Joel, Jessika, Irene, Micke och hans Anton.


När jag steg upp och öppnade min dörr i morse, så satt Ika på pass och ville in. Men så stannade jag inte kvar uppe så hon var tvungen att springa ner efter mig. När jag skulel äta min halva frukost macka så skulle hon upp på bordet och kela, och när jag gick upp igen för att klä på mig så följde hon återigen efter, helt desperat efter kel (fast hennes kel är så smärtsamt med allt mjölktramp och utan att kunna dra in klorna helt på en del av tårna)

Nu när jag sitter vid datorn och ignorerar henne, så ligger hon i min säng och surar. Fattar inte vad som har hänt med henne, hon har aldrig varit så här tidigare. Måste vara ett tecken på senil (13 år)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - Söndag 7 april 16:06


  Denna honan kommer att paras senare i vår. Båda hennes föräldrar ör stambokförda på 95p, pappa Jocke har 2*95. Hon har själv 2*95p.  Hon ska paras med Herr Larsson, 96p.  ...

Av Camilla - Onsdag 3 april 13:33

I går hade vi föräldrarmöte i Linus innebandyklubb. Det är flera föräldrar som klagat på tränaren och den som är med som ledare på matcherna. Det toppas i laget under matcher, Linus är en av dem som får minst spelartid, minst byte och minst passninga...

Av Camilla - Onsdag 3 april 13:09

I helgen funderade vi på att byta till sommardäck men det kom en heldag i Furuboda och en kaninutställning i vägen    När vi vaknade upp i dag kändes det helt okej. Visseligen har det mesta smält bort men vitt var det ändå. Men några bakslag ska ...

Av Camilla - Onsdag 3 april 13:00

Nu har vi varit på kaninutställning i mars månad. Först var det Örsjö 16/3. Jag ställde mina 2 sparade rex-flickor och Linus ställde Nacho och Herr Melin.  Mina flickor fick 93p vardera. Den ena för att hon hade längre vita stickelhår och den andra...

Av Camilla - Torsdag 14 mars 09:39

Ja, faktiskt det är helt okej. Det är mindre okej att vara elak och småsint för att man känner så. Jag kan vara avundsjuk på andras framgång, lycka eller tur. Det betyder inte att det är okej att börja prata illa om dem, till dem osv. Jag är avun...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards