Direktlänk till inlägg 7 mars 2009

8 årig black and tan tik BORTSKÄNKES

Av Camilla - 7 mars 2009 11:24

Nej, skojar bara... men just nu skulle hon varit jäkligt billig OM jag fått för mig att placera om henne.

Hon har blivit knäpp, Pysemysen!

Som jag kanske har berättat tidigare så har hon börjat att äta kattskit när hon kommer åt det på tomten (grannens kattjävlar och våra egna små älsklingar är slarvpottor) och får dagligen skäll av mig för det.

Öppnar grytskåpet på jakt efter mat, igår skulle hon klättra upp på spisen så hon öppnade nedersta ugnsluckan. Om det står något ätbart på bordet så är hon där och får tag på det. hon är ju lite stor som tik, och när hon står på bakbenen så når hon längre än man tror, så inget ätbart får vara på köksbordet, inte ens om det är i påse eller burk.

Idag när jag kommer in efter att ha varit ute i längan med kaninerna så har hon ätit på min vetekudde, den är sönder och det är vete på golvet.

Jag får leta efter annan mat igen...

Just nu äter alla utom Indra Doggy, och troligen håller sig Pyret inte mätt på det.

Under åren har jag haft:

Lone Star, men deras bajs var enormt och stank

Nutro, men de kräktes mellan målen

Nutra Nugget, men de fick riktiga gaser så de pruttade högt när vi var ute och gick

Royal Canin i olika tappningar, men pälsarna och näsorna blev sämre, och det är ett dyrt foder att hålla på med till cavaliererna.


Jag ser EN fördel med RC: Deras Starter är kanon till valparna, har haft det på några kullar och har aldrig haft det så lätt att vänja valparna till att äta riktig mat som under Starter. Så det får Indra nu, och valparna när det är dags för dom.


Nu vet jag inte riktigt vad jag ska välja. Men något annat måste jag köpa till dom, annars är det risk att det är mer än vetekuddarna som tuggas sönder....

 
 
Ingen bild

Janina

7 mars 2009 13:54

Ang. mat så köpte jag i torsdags ett foder från Royal Canine som heter beauty mini, tror det var en ny sort och skulle enligt henne i djuraffären vara speciellt bra för pälsen. Får väl se om det är något bra, det är iallafall små bitar så Tibbe äter det, Iza är oxå ett matvrak så där går vilken sort som helst ner.

 
Ingen bild

Kina

10 mars 2009 08:08

Hej Camilla!
Mitt foderförslag är Purina Proplan. Tycker att det har funkat bra till Joy och Robin.
Kram Kina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - Söndag 7 april 16:06


  Denna honan kommer att paras senare i vår. Båda hennes föräldrar ör stambokförda på 95p, pappa Jocke har 2*95. Hon har själv 2*95p.  Hon ska paras med Herr Larsson, 96p.  ...

Av Camilla - Onsdag 3 april 13:33

I går hade vi föräldrarmöte i Linus innebandyklubb. Det är flera föräldrar som klagat på tränaren och den som är med som ledare på matcherna. Det toppas i laget under matcher, Linus är en av dem som får minst spelartid, minst byte och minst passninga...

Av Camilla - Onsdag 3 april 13:09

I helgen funderade vi på att byta till sommardäck men det kom en heldag i Furuboda och en kaninutställning i vägen    När vi vaknade upp i dag kändes det helt okej. Visseligen har det mesta smält bort men vitt var det ändå. Men några bakslag ska ...

Av Camilla - Onsdag 3 april 13:00

Nu har vi varit på kaninutställning i mars månad. Först var det Örsjö 16/3. Jag ställde mina 2 sparade rex-flickor och Linus ställde Nacho och Herr Melin.  Mina flickor fick 93p vardera. Den ena för att hon hade längre vita stickelhår och den andra...

Av Camilla - Torsdag 14 mars 09:39

Ja, faktiskt det är helt okej. Det är mindre okej att vara elak och småsint för att man känner så. Jag kan vara avundsjuk på andras framgång, lycka eller tur. Det betyder inte att det är okej att börja prata illa om dem, till dem osv. Jag är avun...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards