Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Camilla - 8 mars 2009 14:49

Igår kväll körde Niklas kompisar, och Emme var hemma ensam... och rätt var det var så ringde vår systerson: det är några killar som kör väg med er bil.... och ja, det stämde. Bilen blev stulen, och finns nu hos polisen (de tog den igår, när tjuvarna försökte stjäla mer på annat ställe)

Så nu är de billösa igen, och han har sin praktik att ta sig till i morgon. Taskigt!

Av Camilla - 8 mars 2009 14:44

Ute i regnet och kylan, för att byta torkarblad på Lindas Volvo, modell nyare... Skrattade åt mig själv, dålig cirkulation i fingrar och tår, så de försvann ganska så snabbt, vilket betyder att det var ett riktigt äventyr ala Indiana Jones, bara att öppna kartongen torkarbladen låg i. Att sedan öppna den lilla påsen i kartongen där fästena låg, det var helt omöjligt att klara av med fingrarna.

Min motorik försvinner, fingrarna blir stela, styva, gör ont, och känslen försvinner... jävla skit! Och inte kan doktorn hitta något fel, mer än att det är typiskt för en storrökare.... hahaha jag har inte rökt sedan högstadiet, och det var 1988-89... och inte ens då kunde jag kallas storrökare precis.


Av Camilla - 8 mars 2009 07:04

Och sova ut betyder INTE att man stiger upp vid halv sju-sju varje morgon! Men Indra har andra idéer och tankar. Och i kampen om sova - elle inte sova - så är det hon som vinner. Jag försöker, men så tänker jag: det är liv i luckan i hennes mage, bara några dagar kvar nu, och kanske det trycker på hennes kisseblåsa. Och så vinner hon igen.

De två senaste morgnarna har hon väckt mig med flämtningar och kindpussar, och tvättat sig på magen ganska mycket. Så idag ska jag ta och raka ner henne runt spenarna och plocka fram lite mer av hennes tilltänkta valpningsmaterial. Lika bra att vara förberedd.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards