Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Camilla - 2 mars 2009 12:59

*gapskratt*

Glömt att tala om att jag fastnade i säkerhetskontrollen i Birmingham när vi skulle hem...

När man går igenom säkerhetskontrollen så får man lägga handbagaget i en plastbytta, tillsammans med allt löst man har: som ytterkläder, skärp, mobilteleon, plånbok etc. Jag gjorde så (trodde jag) men när jag gick igenom bågarna så började de att tjuta.... jag hade glömt att ta ut min mobiltelefon *hihi*

Fick ge mobiltelefonen till ena vakten som la den i en bytta för att åka igenom själv, och så fick jag ställa mig med armarna ut så att den andra kunde känna igenom min kropp efter dolda saker, och så fick jag lyfta på fötterna för att visa att inget var fast där under *skratt*

Av Camilla - 2 mars 2009 12:25

Har precis köpt ett par byxor, storlek D21... motsvarar ungefär strl 42


Innan op i maj hade jag storlek D25 (storlek 50) så det är 4 D storlekar alt 8 vanliga storlekar mindre i byxor. Det ni!


Även om jag åt det mesta och i mitt tycke god mat i England så försvann 1 kg vikt den helgen... Yes Yes Yes!!

Av Camilla - 2 mars 2009 09:44

Tills snakrfröken ska ha sina bebbar. Det är väldigt spännande!

När jag kom hem igår så satte jag mig i gungstolen och berättade för mamma om hur resan och helgen hade varit, och då hoppade Indra upp och la sig i mitt knä. Och inte ville hon flytta sig, speciellt inte efter att katten Ika kom och ville kela. Enda katten här hemma som damen har respekt för.


Maten.... hon är som en haj när jag tar fram matskålarna, försöker att äta ur alla innan jag satt dom på plats, och det är klart, eftersom hon äter för minst 4 så får hon aptit.


Liv i magen är det också, så spännande att känna de små putta och buffa mot magväggen. Man blir helt lyrisk "åh känn här..."


I helgen när jag varit borta så har hon sovit hos mamma i deras dubbelsäng, och natten mellan lördag och söndag delade hon säng även med Emmes hund Wilma. Men det tyckte mamma var jobbigt, för båda hundarna skulle ligga så nära mamma som möjlitg. En natt vaknade pappa av att Indra låg och slickade honom på fötterna som råkat hamna utanför täcket =)



Av Camilla - 2 mars 2009 09:28

Handomare var Norma Inglis, kennel Craigowl. Jag har nog aldrig ställt för varken henne eller hennes man Gordon, men jag såg flera andra engelska cavalier-uppfödare som jag ställt för under åren.

Ibland kan man missledas att tro att bara för att en hund kommer från England så ska den vara bra, men här fick man bevis för vilken skillnad det är mellan cavalierer och cavalierer. Allt är inte guld som glimmar.

Jag såg en hel del snygga hanar men också förskräckliga exemplar. Helt naturligt tittade jag efter de helfärgade mest, och nog hittade jag godbitar, både b&t och ruby. Konstigt nog inte så många trefärgade som jag gillade i ringen.... Det var en trefärgad som var ganska fin i stående, men han hade den mest förskräckliga svans jag sett, snacka om hög svans!

Under lunch-pausen hade de något som heter Champion-parad. Först hanarna, de kommer in en och en, och då läser man upp titlar, antal CC (cert i England, man fortsätter att ta cert även efter man blivit champion, tror att rekordet ligger på 36 cert, och det delas av två hundar), reserv Cert, antal BOB (BIR) BIG-placeringar etc.

I detta gänget med hanar kommer Jan Törnblom in med CH Miletree Perion, och det var kul att se. Dessutom var det ett par champions som visades upp, som var i 12 års åldern.

När de visats upp en och en så kommer alla på rad, och efter dem är det tikarnas tur.

När champion-paraden var över så visade de upp Årets Avelshane Maibee Montrose, och det var extra kul att se. Som någon sa: han är ingen utställningshund, han är en avelshund, så det var en del som aldrig hade sett honom. Han var vacker (trots färgen..blenhiem)

Tror ni att jag avnvände min kamera då? Hmm.... nej. Jag har ett endaste foto från utställningen, på min favoritkille som jag blev kär i. Sedan har jag ett par på hotellet och that´s it.


Min favorit-kille ja. Jag gick in bland raderna och hämtade en b/t som jag satt och hade ett tag i knäet. Hade jag haft pengar så hade han varit med hem. Som det är nu är det risk att han hamnar i Holland istället, för en uppfödare därifrån tittade på stam och provgick med honom utanför, men skulle även till en annan uppfödare och titta under helgen.Nu har jag haft mångårig kontakt med hans uppfödare, känner till hans stam och har fått foto på honom under hans 10 mån långa liv, så han var inget nytt för mig, mer än att jag inte hade sett honom live innan.

I UK är det bänkade utställningar: man har ett antal fack i en rad där man får sätta in burar och tillbehör, där sitter hundarna, och runt ringarna sitter enbart stolar. Ganska smart. Då finns det chans för publiken att titta. Men de frysmärker sina besökare i baken under toalettbesöken. Det var kallt! *hihi*


Så blir det fler resor till England och cavalier-utställningar? Ja det blir det definitivit! Redan nästa år styr vi kosan dit igen, men då blir det på en ännu större utställning.


Köpte jag något hem? Japp, jag samlar på kort med cavalierer, så det blev ett par nya till samlingen, och så köpte jag ett nytt utställningskoppel och en halslänk till det. Det fanns så mycket mer att hitta där med cavaliermotiv, än vad vi hittar i Sverige. Svenska Cavalier-klubben har ett så fattigt och tråkigt utbud av saker, men här fanns mycket mera!

Fick en penna av Helena med cavalier-motiv också.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards