Alla inlägg den 30 mars 2009

Av Camilla - 30 mars 2009 06:52

Jag går dagligen igenom SKK Databas på jakt efter nya intyg och nya registreringar att skriva in i min egen databas. Och blev förbannad minst sagt när jag inte kunde hitta Molly & Skrållan.

De var hos veterinären 9/3 och fick nya hjärtintyg, men de kom inte in på Avelsdata, jag kollade flera gånger men nej då. Lillans togs den 18 och det var inne men inte deras...

Så jag slängde iväg ett SMS till Anki och berättade, gick in på vanliga Hunddata och där fanns intyg gjorda 2009.

Så ringde Anki igår: på hennes intyg står det att det är taget 9-3-2009, men SKK har bokfört det 9/2-2009, alltså som om det var gjort INNAN Molly blev 2... tänk om vi inte hade upptäckt det?! Då hade det blivit avelsförbud på valparna för att Molly skulle ha varit för ung.

Det är längesedan jag hörde om att SKK slarvade med intygen. Vet i början att de förla intygen mm, men nu borde de blivit vana tycker man.

Fast det är ju ganska enkelt att skriva fel, det är ju helt vanliga människor som sitter och sköter den delen. Och vi upptäckte det i god tid så idag ska Anki ringa upp och säga ifrån...

Av Camilla - 30 mars 2009 06:47

Eller i alla fall bättre begagnad...

Utökade min samling av Nora Roberts böcker i förra veckan, med en ny.. eller tre i en får man väl säga.

Vännerna från Templeton House. Superbra, som allla böcker av Nora Roberts. Tung som sjutton (vikten inte innehållet) Bocken kostade 100kr och portot 75:- Tegelstensroman?

men det är det värt!

Av Camilla - 30 mars 2009 06:34

Jaha, så var det gjort. Igår när jag vaknade sa jag till pipPyret att om klockan var mindre än sju så skulle vi inte stiga upp ännu. Tittade på min mobil, som visade på 6,52, så jag tänkte: skit det samma och steg upp i alla fall... och när jag startade datorn så stod den på 7,52... visst ja!

Man vänjer sig snabbt vid tidsändringen egentligen, men de första dagarna är skitjobbiga. Hade detta varit i förgår så hade jag stigit upp kl 5 idag. Förstår ni hur jag tänker?


Varför har vi sommartid då?

Tja, sakta men säkert försköts alla dagarna så att t ex helgdagar vandrade över almanackan, och sommartid infördes för att få lite ordning på kalendern. (Och odlingarna)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards