Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Camilla - 3 mars 2009 13:54

Har ni sett Jurassic Park, den första filmen?  Tänk er de stora dinosaurisarna i början som ställer sig upp på bakbenen för att äta från trädtopparna. Lång smal hals, långa ben och en enorm mellankropp, så man är lite tveksam om de verkligen ska kunna resa sig på bakbenen....

Sådan är Indra när det vankas mat (fast kortare och tjockare). Idag när jag kom hem från skolan var det dags att ta min eftermiddags-smörgås, så jag tog fram den och började äta den stående, med fyra hungriga pirayor nedanför. Så jag släppte ut dom, ute är det fint väder och fågelkvitter i massor (vilket känns skönt, för så var det i England, fast varmare där, men det borde väl betyda att våren är på väg hit också?)

Gick ute på gräsmattan och åt min smörgås, små små bett och tugga mycket. Men det var inte så lätt, för framför mig gick det en mini-dino på två ben för att försöka nå min macka = Indra =)


När jag var färdig med mackan så passade jag på att ta en runda på gräsmattan och plocka upp skit efter hundarna. Det är ju så att har man inkomster så är det utgifter= de äter i ena änden och resterna kommer ut i den andra ändan efter ett tag. Fuskade dock, eftersom jag inte bytt från skolkläderna till vardagskläder, och tog bara halva gräsmattan den sidan.


Nu är det dags att byta kläder och gå ut och ge kaninerna, ska mocka någon bur också. Fick en kull igår, men honan hade slarvat med bäddningen så ungen var död... synd, det är en av mina championhonor och ungen var brun.

Av Camilla - 3 mars 2009 09:22

Faktura kom för en vecka sedan ungefär, och idag betalade jag vårat boende i Eksjö, under LU. Japp, inte länge kvar nu. Dags att sätta igång putsandet på kaninerna så att de är i topptrim inför utställningen.... precis som om det skulle hjälpa på de som fäller *hehe*

Nä, strunt det samma om det blir enbart 94or eller bättre, visseligen alltid kul med goda resultat, men samtidigt så är det en helg för att träffa sina kompisar runt om i Norden, det är ju inte bara deltagare från vårat eget avlånga land, utan utställare från Norge, Danmark och Finland också.

Själv har jag anmält Pippilotta, Tempus, Söting och Krisby (hermelinpojkar, svarta) samt lilla chokladbollen (har inte döpt henne änu, en brun hermelin hona).


Vi ska bo i stuga 7 och 8 (familjen Sjögren har den ena stugan) på Eksjö camping. Snart dags =)

Av Camilla - 3 mars 2009 09:20

Efter en tid med minimalt med smärta så har jag nu känningar av min fibro igen. =(

Ont i nacke, armar, rygg, händer, banden i BH:n spänner. You name it!

Fasen också, jag som mådde så bra. Bara att knapra tabletter nu ett tag då....

Av Camilla - 3 mars 2009 07:06

Genom att klättra på en, stå på olika kroppsdelar så man verkligen märker henne. I vanliga fall väge rhon ca 8 kg, men damen har några extra kilon just nu,och de känns av.

Kl 7 så börjar hennes väckningsprocedur, men när jag väl är vaken och uppe, ja då ligger hon kvar på sängen och undrar varför jag stigit upp....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards