Alla inlägg den 19 februari 2009

Av Camilla - 19 februari 2009 18:55

I morgon kommer eldprovet för min lilla diskobil.

Peter hjälpte mig idag att leta redan på den förbannade larmcentralen så att vi kunde slita väck skiten! Inget blinkande ljus på passagerarsidans blinkisar, inget fast orange sken på förarsidans blinkisar. Allt som är, är att jag frå köpa en glödlampa till blinkisen bak förrasidan, och det kan jag göra i morgon när jag ändå ska inom Stallbyggen och köpa spån.


Så, efter att ha varit stilla i 2 veckor ska diskobilen föra mig hela vägen till Kristianstad igen. Den har startat väldigt enkelt hela tiden trots att den stått stilla på tomten.

Håll tummarna för att det ska gå bra ;)

Av Camilla - 19 februari 2009 12:57

För en tid sedan var det en boende på ålderdomshem som låg död en ganska så lång på ett äldreboende utan att de upptäckte det, det kan väl knappast någon ha missat på radion.

Nu är det dags igen, enligt Radio Blekinges nyheter så var det en kvinna som fick ligga med bruten lårbenshals i 8 dagar innan de tog henne till sjukhus...

Vart är världen på väg egentligen? Och borde inte de som jobbar på detta boendet, samt deras chefer varit medvetna om att de har ögonen på sig efter den första fadäsen?


Jag jobbade en sommar på ett ålderdomshem, och säger aldrig mera! Nu säger jag inte att det stämmer på alla hem, men maken till känslokalla vårdare har jag aldrig varit med om!


Jag sa det då, och jag står för det än idag trots att det inte är aktuellt längre: min mormor hade ALRDIG fått bo på ett sådant ställe, då hade jag hellre flyttat hem till henne och tagot hand om henne!


Av Camilla - 19 februari 2009 09:56

Här är en film som jag definitivt ska se, med eller utan inlånade kids!

Av Camilla - 19 februari 2009 08:09

Morgonvägningen idag visade exakt 40kg borat sedan jag opererades den 5 maj. Är det inte underbart!?!


Känns inte som 40kg ännu. Tror att det tar tid för, inte så mycket kroppen som hjärnan, att förstå det.

Nu kan ju vikten pendla ett par dagar men det brukar stämma om morgonvikten håller sig ganska konstant under några dagar.


Igår träffade vi en gammal bekant till familjen som jag inte sett på flera år, och hankommenterade hur bra det såg ut. Trots att jags tod på bultad med tjocka vinterkläder. Underbart!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards