Alla inlägg under januari 2009

Av Camilla - 14 januari 2009 15:33

Ska skriva klart vår vetenskapliga rapport nu. Den ska vara inne senast kl 16 på fredag. Inte mycket kvar, men det är det knepigaste som ska snickras ihop.

Vi har pratat en hel del om detta, jag och Emme, och det driver oss till vansinne.... ser ni bokstäverna som proppar ut genom våra öron?

Av Camilla - 14 januari 2009 09:00

Igår kom matteboken.... inte för att jag ska läsa mattei den traditionella meningen. Jag ska lära mig att lära ut matte på ett bra och produktivt sätt till mina blivande elever.

Idag borde det komma en lunta med böcker också. Fast detta är nog sista gången som mitt fack betalar litteraturen. Efter det funderar jag på att byta fackförbund. Sanningen är att det är alldeles för hög avgift för en studerande medlem, och jag behöver pengarna till annat.

Av Camilla - 13 januari 2009 17:15

Första kvällen fick jag bära henne upp på mitt rum när vi skulle sova, andra kvällen räckte det att jag lockade ut henne i hallen, så gick hon själv upp.

Idag har hon legat runt mina fötter när jag suttit och arbetat vid datorn. Och då, lagom till att hon vant sig vid att vara här igen, så är det dags för lilal damen att åka hem till matte och husse i Älmhult igen för denna gången =)

Av Camilla - 13 januari 2009 08:06

Fick tipset på Facebook, av en gammal kompis som jag hitatde där igen, att läsa Stephanie Meyers böcker, så igår letade jag upp de tre första - på engelska. Läste första Twilight igår, och ska börja på nummer två dag.


De var inte alls dumma! Och Twilight ska tydligen redan vara filmatiserad. Nu är jag ju bara tvungen att leta upp den oxå ;)

Av Camilla - 12 januari 2009 13:09

En annan av mina intressen. Prenumererar på Allers, och löser korsorden i den var vecka. Inte alla, de svåraste går jag bet på. Men jag skickar in varje vecka. Ibland vinner man. Brukar kryssa i antingen frimärken eller trisslotter. Trisslotterna ger en chans att kanske vinna mer, men frimärkena är alltid välkomna! Brukar bli ett häfte varannan månad som behövs köpas in, så det är bra när man vinner dom.


Idag kom det frimärken, och en korsordspenna.

Av Camilla - 12 januari 2009 08:03

Och trodde att jag kanske blivit lam under natten eller fortfarande låg och sov så att jag drömde...

Men, nej. Det var Pyret som låg på min rygg så att jag inte kunde röra mig. Nu när Indra är här, så får Indra och Lillan sova tillsammans och Pyret sover hos mig i sängen. Jag vet inte om det är en hämnd för att Pyret inte får sova i sitt älsklingstäcke, eller om det är som om hon gottar sig, men stel och öm är jag när jag vaknar. Och när jag börjar att röra på mig, kommer Pyret med närbild i ansiktet, hon som avskyr att pussas eller mysa på det sättet, kan verkligen vara nära, nära på morgonarna =)

Av Camilla - 12 januari 2009 08:02

Anki J. : Japp, de är helsyskon, båda har Pyret och Wiggo som föräldrar, men Indra är född sommaren 2004, solo i sin kull, och Lillan är född 041229, som en utav 3.



Av Camilla - 11 januari 2009 13:29

Passade på att ta med kameran ut när det var dags för andra rastningen. Fick något ganska bra med helsyskonen Lillan och Indra. De är otroligt lika, även om Indra är mcyket kraftigare än min Lillan.

För att se dom, gå in på www , klicka vidare på Bilder och välj Bildsida 5, längst ner på sidan finns de nyaste fotona. Visst är damerna lika?!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards