Alla inlägg under januari 2009

Av Camilla - 4 januari 2009 09:09

Idag har hundarna gjort något som de verkligen ÄLSKAR att göra *ler*

När Joel sover hos oss, så brukar jag släppa in dom i gästrummet, så att de kan hoppa upp till honom i sängen, och snusa runt. Hans manöver brukar vara att dra täcket över huvudet för att slippa våta nospussar över hela sitt ansikte, men Lillan är smart hon, hon gräver in sitt huvid under täcket.

Pyret har inga hämningar heller, hon placerar sina imponerande 9 kg på kroppen i sängen, (hennes favorit position när hon varit dräktig: alla kilona på ens kropp, helst när man ligger på sidan) och vad ska Joel göra för att undkomam det trycket *skrattar*


Jo, han får helt enkelt stiga upp!

Mission Completed!

Av Camilla - 4 januari 2009 08:24

Och Malva förstås. I morse/natt blev Malva mamma för första gången till en svart liten tjej.

Anki sa att det var den lättaste förlossning hon varit me dom, och jag började fundera på om det är en gen som pappa Wiggo skickat med i paketet?

Lillan och Malva är halvsyskon, de har båda Wiggo som pappa, och Lillan är den av mina tikar under åren som varit bästa avelstiken (än så länge, peppar...peppar) det gick snabbt, smärtfritt och hon var en superduktig mamma.

Malva också enligt Anki.


Så ett STORT STORT GRATTIS till senaste Jankils kullen.

Och du Anki, visst är det roligt när man kan börja få valpar där man själv fött upp mamman också?

Av Camilla - 3 januari 2009 13:00

Har hållit på i ca en timme nu, men små flingor så det tar tid innan det blir något av det.

Joel har planerat snögubbar, snöänglar, snöbollskrig och annat roligt, men om det inte tar i lite grand så lär det dröja till nästa år innan det kan bli av =)

Av Camilla - 3 januari 2009 12:59

Efter att ha gjort felanmälan på felanmälan sedan veckan innan jul, så är telefonerna äntligen fixade idag!

Så nu kan man prata i telefon utan allt störande brus och knaster. Härligt!

Kanske bredbandet också håller nu då. Har varit hopplöst. Så fort man försökt att använda sig av internetbanken tex så har skiten kopplat ner.


Teknologin är väl bra - när den funkar.

Av Camilla - 2 januari 2009 09:47

Har startat mitt Wii till Joel och Malin. Gjorde en alldeles egen Wii gubbe till Joel också, så han har en egen att spela med.

Nu spelar de tennis så det ryker om det nere. Annars är Malins bästa gren bowling. Vet inte hur hon gör, men en gång när vi spelade hade hon 8-9 strike. En gång hade hon Spare på allt. Hon snärtar till med handleden och vips så är det klart.

Joel har spelat en del nintendo hos sin pappa också, så han är ingen novis på detta: Let the battle begin!

Av Camilla - 2 januari 2009 09:22

Igår ringde Joel och frågade om han fick sova här, vilket han fick.

Och när Malin fick höra att kusinen skulle sova hos mormor, så ringde hon och frågade det samma. Så det rummet som familjen Göransson bott i under 1½vecka är nu ockuperad av kusinerna.

Malins lillebror Anton ville också, men vi bestämde att han får göra det vid ett senare tillfälle. Inte för att det egentligen är jobbigare att ha tre för det är det inte, det brukar funka bra. Utna det faktum att Anton snart ska ha en kramp igen, gör att vi väntar tills han har haft det. Anton har epilepsi, och har ganska så regelbundna kramptillfällen. Nu är det dags för en ny och vi väntar på den. Sedan är det lugnt några månader igen.

Man kanske invaggas i falsk säkerhet, men faktum är att om hans kulle krampa så är det inte säkert att vi skulle höra det då han är en tyst krampare, hans mamma däremt hör på hans ändrade andning när det kommer ett anfall. Lotta sover inte en natt rakt igenom, så van att ligag och lyssna på hans ljud. Ibland går hon upp för trappen för att lyssna eller kolla mer noga, och då händer det att Anton svarar, redan när han hör hennes steg i trappen: jag sover mamma, gå och lägg dig igen.


Av Camilla - 2 januari 2009 09:08

Efter hela julen kände jag att det var dags att tvätta undan min tvätt. Eftersom jag varit sjuk (läs: fortfarande dassig) så var det en hel del som låg i tvättkorgen. Och linorna räckte inte riktigt till, så igår kväll hängde jag ut badlakan och sänglinnen på snurran ute. Mankan torka tvätt i minusgrader också, frystorkar den! Det låter som ett skämt men det är det inte.

Så nu ska jag plocka undan allt det torra inne och ta in lutfisken utifrån och lägga den på plats. Ska se mitt påslakan, det har rfusti i veck, och ser ut att bölja fint i vinden som är =)

Synd att jag inte ska lägga de sängkläderna direkt i sängen, för det luktar underbart, men å andra sidan kan jag ju ta och hänga ut mitt eget täcke någon timme och få den underbara friska doften i rummet.

Av Camilla - 1 januari 2009 08:40

Visst tycker jag att dessa låter irländska. Min uppfattning om irländsk pub-musik på pricken.

men om man går in på deras (Young Dubliners) hemsida så kan man läsa att de är födda och uppväxta i USA. Visst, det är några som inte säger vart de kommer ifrån, men en är uppfödd i Kansas City och en i Florida =)


Så lurad man kan bli =)


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards