Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Camilla - 21 maj 2009 17:58

Två gånger har jag lyckats få med min nuna i tidningar, av en slump...

först: Lokaltidningen  och senast nu igår i BLT.

Får nog säga att utan Högskolan och utbildningen jag går så hade jag inte hamnat i tidningarna, eftersom det ena var när min klass hade utedag, och det andra var under mitt vikariat nu i veckan =)

Av Camilla - 21 maj 2009 15:17

 Lillan nere vid fotändan och mor och dotter (Molly och Pyret) på huvudkuddarna och sover. Inatt har det varit kuddgästerna som delat säng med mig. Mysigt. Men det är skillnad med två extra hundar, så vi har fått ha fläkten på inatt, det flämtades både här och där.

Av Camilla - 21 maj 2009 15:15

Är ett läskigt påhitt tycker hundarna. De har lärt sig att den inte är farlig, men den är ingen vän i alla fall (mer än min, då) och den uppfattningen delas även av dammråtte-odlingen i hörn, trappan och under sängen.


Så när den kom fram idag var det flera som höll sig på avstånd, men ändå höll full uppsikt över det vrålande monstret... ja alla utom gamla Skrållan. Måste vara en fördel med att vara döv. Hon låg hur lugn som helst nedanför min stol vid datorn och tittade lojt på, oberörd...

Av Camilla - 21 maj 2009 14:26

ja, dte finns det säkert, men det är i alla fall högt på min mys- och härlighetsskala =)


Vadå?


jo, att gå och lägga sig i en nybäddad säng, där sängkläderna fått torka ute på torkvindan, med sol, vind och doften av nyklippt gräs.

Nästan så att man längtar tills det är dags att krypa till kojs.

Av Camilla - 21 maj 2009 07:16

Och ingen skolplikt eller något vikariat idag, bara en slappardag (eller ja, vi håller på att skriva en vetenskaplig rapport, så det är ju till att läsa och författa istället)

Hade tänkt att sova lääänge, men det tyckteinte Pyret och Skrållan.

Ja, det har jag inte talatom, Skrållan och Molly bor här några dagar för Anki & Patrick ska åka på bröllop... en sisådär 75 mil enkel resa... så voffsen är här.

Vi väntar ju på löp på Molly-bus också, och visst ser det ut som om det är på gång, lite svullen MEN inget blod ännu.


Igår var en helt vanlig skoldag på mitt vikariat, och kl 13 var dagen över. När man minns hur man själv var i den åldern mot de som skulle vikariera så skäms man lite, och jag kan bara säga att dessa gjorde inte som vi! Goa ongar ;)



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards