Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Camilla - 12 maj 2009 16:53

Så var dagen över. MYCKET skratt och fnitter har det blivit, och roligt har det varit. Samtidigt som det har varit lärorikt! Ska spara ner de andra gruppernas planeringar så att man kan använda sig av dom om man vill.


Vi gick igenom efteråt med examinationslärarna hur det hade varit och vad vi hade tyckt osv. Visst finns det mycket som man kan förbättra, vi går ju bara andra terminen, och det är en lång väg kvar att utveckla sig, men när de frågade vad vi tyckte att vi skulle ha för betyg svarade jag VG. Min motivering: vi hade en bra presentation, konkret med riktiga nötter barnen kunde ta och känna på, aktiviteten vi gjorde förutom att spela och sjunga visan var att vandra runt i salen i takt med trumman, plocka nötter och sedan räkna dom. Dela upp nötterna i högar: först halva och hälften, och sedan fjärdedelar osv.

Vår planering kändes kanon, vi hade med så många moment där man arbetade tematiskt, och kunde ha skrivit så mycket mer. Det är ju bara fantasin som sätter gränser.

Dessutom har vi haft ett kanon samarbete under denna uppgiften. Alla har hjälpts åt, spånat, funderat, tillverkat och varit aktivt delaktiga i precis ALLT.


Men de sa aldrig om vi fick VG eller G....*skratt*

Av Camilla - 12 maj 2009 07:08

Trots att det inte är tentor denna terminen så känns det minsann.

Förra veckan hade vi Gitarrspel.

Idag ska vi spela upp och hålla en kortare lektion som handlar om Klättermusvisan. Inte helt lätt eftersom vi kom fram till att ingen av oss i basgruppen egentligen visste något om den sången.


Får se hur det går. Vår planering är toppen MEN vi missade att fylla i syftet/varför med övningarna. Har med Hur och Vad.... Får kanske komplettera den delen under dagen.


Nästan färdig med den pedagogiska grundsynen som ska skickas till Anna, som ska kommentera den. Senast fredag kl 10 ska hon ha den, men jag blir nog färdig innan. Ganska typiskt, jag satt och skrev igår och tänkte: jag skulle vilja att Anna läser igenom den och säger om jag behöver något mer, sedan kom jag på, Nej det kan hon ju inte, det är ju hon som ska kommentera på den...*hihi*


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards