Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Väröbacka + Ullared

Av Camilla - 19 april 2009 07:49

Helt slut idag!

Igår var en varm, svettig dag full av folk och annat.

Dagen startade redan halv fyra på mogornen när kattskrället väckte mig (hämnd planeras.... kanske....)

Vid fem var kaniner och människor inpackade i bilen och färden startade mot Väröbacka. Lotta körde, och första stoppet blev i Våxtorp där jag var tvungen att gå på toa. De har en fin turisttoa där, med TVÅL som luktade gott, inte något man är bortskämd med när man stannar på vägtoa.

   Nästa stopp var utställningsplatsen, Åkrabergs Handelsträdgård (eller något sådant) där kaninutställningen var i ett växthus.

Vi lämnade av kaninerna, gav dom vatten efter bilfärden (alla var väldigt törstiga) och så gav vi oss av vidare mot Ullared....SHIT VAD FOLK!

Lite fyndade jag, ett par röda jeans (en dröm sedan länge) ett par beige jeans, och så det viktigaste av allt: GLUCOSAMIN till hundarna.

Det sistnämnda köpte jag i Hästavdelningen, läste på burken: 1 kryddmått (1gram) per 15 kilos vikt på hund. Hmm..... Pyret ska ha strax över ett halvt, Godis och Ika knappt en fjärdedels krm... Tar lite tid innan man märker resultat, men förhoppningsvis så kommer det att ge tjejerna lite hjälp på traven, de är ju gamla damer alla tre.

Jag skulle letat efter någon ny tröja också, men eftersom jag mår dåligt när det är för mycket folk så klarade jag inte av att stanna i det avdelningen. Jag får hjärtklappning, ångestkänslor och världen börjar att gunga för mig.


När vi kom hem igår ställde jag mig på vågen: vikt 80,4kg !!

Undrar om det är riktigt, eller om kroppens ka hoppa upp och ner igen, den har senare tiden pendlat mellan 82 och 84kg så jag vågar inte ta det för givet.


Kaninutställningen då? Jo jag är nöjd. PippiLottas karriär är över för denna gången och hon blev parad med Ironman när vi kom hem. Ironman fick 95p och behöver nu bara en till för att bli champion.

Med mig hem hade jag också en svart hane Bou, och två bruna damer: Cozo och Dora. Hermeliner förstås.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - Söndag 7 april 16:06


  Denna honan kommer att paras senare i vår. Båda hennes föräldrar ör stambokförda på 95p, pappa Jocke har 2*95. Hon har själv 2*95p.  Hon ska paras med Herr Larsson, 96p.  ...

Av Camilla - Onsdag 3 april 13:33

I går hade vi föräldrarmöte i Linus innebandyklubb. Det är flera föräldrar som klagat på tränaren och den som är med som ledare på matcherna. Det toppas i laget under matcher, Linus är en av dem som får minst spelartid, minst byte och minst passninga...

Av Camilla - Onsdag 3 april 13:09

I helgen funderade vi på att byta till sommardäck men det kom en heldag i Furuboda och en kaninutställning i vägen    När vi vaknade upp i dag kändes det helt okej. Visseligen har det mesta smält bort men vitt var det ändå. Men några bakslag ska ...

Av Camilla - Onsdag 3 april 13:00

Nu har vi varit på kaninutställning i mars månad. Först var det Örsjö 16/3. Jag ställde mina 2 sparade rex-flickor och Linus ställde Nacho och Herr Melin.  Mina flickor fick 93p vardera. Den ena för att hon hade längre vita stickelhår och den andra...

Av Camilla - Torsdag 14 mars 09:39

Ja, faktiskt det är helt okej. Det är mindre okej att vara elak och småsint för att man känner så. Jag kan vara avundsjuk på andras framgång, lycka eller tur. Det betyder inte att det är okej att börja prata illa om dem, till dem osv. Jag är avun...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards