Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Camilla - 15 mars 2009 18:30

Väger nu ikväll hela 130g. Det är en ökning sedan födslen på 26g.

Jag har vätskat henne med jämna mellanrum men det var först ikväll som jag inte kunde göra det alldeles själv, ikväll började hon protestera mot nålsticket genom att vända och vrida på sig.


Jag har inte fått henne att flaskan så mycket under dagen, ändå har hon ökat fint. Det borde ju tyda på att hon diar på Indra, trots att jag inte sett det själv.

Hon ligger sällan på sin värmedyna, utan mer ofta lite under Indras juver (det måste vara varmt och gott där, och för en valp borde det lukta ganska så förföriskt *ler*) eller mellan Indras bakben, ena benet som kudde och andra som täcke.

Av Camilla - 15 mars 2009 11:55



Two priests decided to go to Hawaii on holiday.

They were determined to make this a real vacation
by not wearing anything that would identify them as clergy.
As soon as the plane landed they headed for a store
and bought some really outrageous shorts, shirts, sandals, sunglasses, etc.

The next morning they went to the beach
dressed in their 'tourist' garb.  
They were sitting on beach chairs,

enjoying a drink, the sunshine and the scenery when a
'drop dead gorgeous' blonde in a topless bikini
came walking straight towards them.
They couldn't help but stare.  

As the blonde passed them she smiled and said
'Good Morning, Father ~ Good Morning, Father,'
nodding and addressing each of them individually,
then she passed on by.  
They were both stunned.
How in the world did she know they were priests?  
So the next day, they went back to the store
and bought even more outrageous outfits. 
 
These were so loud you could hear them before you even saw them!
Once again, in their new attire, they settled down in their chairs to enjoy the sunshine.  
After a little while, the same gorgeous blonde,
wearing a different colored topless bikini, taking her sweet time,
came walking toward them.  
Again she nodded at each of them, said

'Good morning, Father ~ Good morning, Father,'
and started to walk away.  
One of the priests couldn't stand it any longer and said,
'Just a minute, young lady.' 'Yes, Father?'  
'We are priests and proud of it, but I have to know,
how in the world do you know we are priests, dressed as we are?'  
She replied, 
 

'Father, it's me, Sister Kathleen.'

Av Camilla - 15 mars 2009 10:59

Så ont i handen så att jag fick ta en värktablett, och nu sitter jag här i ett saligt rus.... eller saligt och saligt... Otäck känsla. Känner mig klar i knoppen, men resten av kroppen hänger  inte med som den ska. Tabletten i kombination med min brist på sömn, vilken tur att jag i´nte ska ut och köra idag!


På Plussidan: har inte ont i handen längre, såvida jaginte känner på det röda för då jäklar!

Av Camilla - 15 mars 2009 08:49

Eller ja kanske inte, när jag vägde henne igår så hade jag precis vätskat henne, så det var lite plus på den vikten. Idag vägde jag henne INNAN jag vätskade henne.

Morgonens vikt var 124g

En annan sak som har oroat mig lite grand, är att hon varit så tyst. Det är inte normalt för en så liten valp att ligga som en skalbagge på ryggen och försöka vända på sig, utan att ens öppna munnen och protestera mot livets orättvisa.


Idag är Indra mycket lugnare. Hon har varit så flämtig, orolig och rastlös. Men idag är det mycket bättre. Tror att jag har haft det alldeles för varmt på mitt rum, för hennes del. Valpen kan jag alltid ge extra värme i form av sagda varmvattenblåsa, extra filtar, varm mat och varm vätska i nacken. Men det är svårare att få Indra att bli svalare. Ja de andra i rummet är också flämtiga på nätterna, så nu är elementet nerskruvat ett par grader.


Inatt välte hon sin vattenskål på golvet, vet inte vad hon skulle göra, men kl 3 fick jag lägga handdukar på golvet. Idag får jag torka det riktigt, för det var inget vanligt vatten utan druvsockervatten, lite klibbigt kanske.


Av Camilla - 15 mars 2009 08:45

Varannan timme i natt har jag stigit upp, masat mig ner till köket (och nästan gått in i dörrkarmen ute vid trappen varje gång) plockat fram mjölken och fixat till valpens dos, satt på vatten i kokaren till rengörningen efteråt, gått upp och gett Svarting hennes välling och sedan gått neroch diskat undan efter mig.

Nu vid 8 var jag så trött, gjorde samma procedur, plus att jag skulle byta vatten i varmvattenblåsan OCH ha varmt vatten i ett dricksglas där sprutan med koksaltlösning kunde värmas innan jag sprutade in det i nacken på Svarting.

Vad man lätt glömmer när man häller varmt vatten i en sådan blåsa är att det bildas luft, som blåsan måste "rapa" upp, så man häller inte så fort, och man försöker se till att det är lite öppet mellan tratten och blåsöppningen.... Men inte jag inte! Vilket resulterade i att min vänstra hand är alldeles röd och värkande. Bara jag tänker på att röra vid den så ryser jag av smärta.... Kokhett vatten rätt över handen, tur att det var den vänstra och inte den hägra för då hade det varit kört...


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards