Alla inlägg den 19 augusti 2008

Av Camilla - 19 augusti 2008 18:47

Pappa nackade två kaniner idag, och jag sparade filéerna. I morgon ska jag woka dom tillsammans med lite wokgrönsaker.

Jag gillar att äta kanin, det är jättefint kött, men tyvärr finns det minimalt med goda recept. Man kan säkert använda sig av tex kycklingrecept. Men kaninkött kräver längre tid än kyckling.


Vissa av er som läser, kanske tycker att det är barbariskt att äta kanin, det lilla fluffiga, mjuka gosedjuret. Men å andra sidan finns det de som har kalvar, grisar och får som keldjur, och ändå är de rena produktionsdjur.


Skäms inte för att jag äter kött, och definitivt inte för att jag gillar kaninkött.

Av Camilla - 19 augusti 2008 15:16

Idag har jag och Lillan varit i Bromölla och hälsat på pojkarna. Pojkarna i detta fallet är Zacco (Lillan & Walters b&t hane) och Ville (Kajsa & Walters trefärgade hane).

Båda är anmälda till SCKCS i Helsingborg, och vi (Lillan och jag) åkte dit för att hjälpa till att öva och visa hur det går till.

Det gick riktigt bra. Zacco pep efter Ville och ville inte riktigt sköta sig hela tiden, men han är ju bara bebis (8mån) och aldrig övat utställning innan. Ville hoppade och studsade, men han är ju inte riktigt 4 månader så det är helt okej.

De fick okcså prova att gå med Lillan. Hon kan ju uppföra sig och gå i koppel, även om hon inte alltid sköter sitt stående på utställningarna.


De fick lite läxa att öva, så får vi hoppas att det går bra i Helsingborg. Längtar dit! 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards