Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av Camilla - 22 augusti 2008 13:06

Våra grannar är ett äldre par. Mannen är aldrig ute på grund av "gammal människas sjukdom" men frun är ofta ute, pigg dam. Tyvärr är hennes balans inte den bästa, hon har ramlat ett par gånger och brutit armarna, inte båda samtidigt dock som tur väl är. Nu är hon okej, men vi brukar ta upp deras morgon-tidning och post var dag.

Idag när jag kom in med posten så fick jag fyra eller fem rosstjälkar hem. En av dom hade två knoppar och en stor röd ros, de andra var mer laxrosa knoppar. Jättefina.

Fick rådet att varje dag byta vatten och klippa bort lite på stjälken så slår de ut och varar mycket längre.


Har satt dom i en stor vas på köksbordet.

Av Camilla - 22 augusti 2008 12:00

I morgon ska vi till Linneryd, Kronobergs KAF's utställning.

Jag har anmält Pippilotta och två svarta hermeliner som jag ännu inte döpt. Ska gå utoch putsa dom, och pappas 8 han ska ha med sig.

Putsen på pappas är en sak: bara att klippa klorna.


På mina är det lite mer. Svarta kaniner kan ha vita hår, men får avdrag för det på kortet. Det är tillåtet att plocka bort dom, och det är det jag sak göra under denan dagen...... Att plocka på de små är en sak, de är lätta att hantera. På Pippilotta en annan sak, för hon är så nyfiken, kan inte sitta still en minut. Inte lätt att plocka bort de vita hårstråna jag har sett. Har kommit en bra bit men det är en hel del kvar. I nacken precis mellan hennes skulderblad, som alltid rör sig eftersom hon alltid rör sig.






Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards