Alla inlägg den 19 mars 2008

Av Camilla - 19 mars 2008 17:53

Jo, egentligen.

Kom till skolan vid lite över 10, och skulle ha svensak lektion, men det var bara jag som kom, så jag fick "ledigt" för att jobba med mitt Specialarbete i stället. Sedan en timmes håltimme innan det var dags för Naturkunskap B, och efter det en timmes håltimme till... sedan satt jag och väntade i Psykologisalen innan Teodore kom och berättade att den lektionen var inställd, och jag hade kunnat köra hem redan vid 14-tiden... SUCK!

Av Camilla - 19 mars 2008 17:49

Marie och cavalieren Nellie inbjuder alla som vill att delta på en Cavalierträff (promenad) på Yngsjö Hundbadplats den 5 april.

Vi träffas kl 14.

Ta med vatten till hunden/hundarna och fika till dig själv.

Anmälan och ev vägbeskrivning fås av Marie på 0709-69 59 87


Detta är ett helt privat arrangemang av Marie, och inget som egentligen går via SCKCS men alla välkomna! Jag har redan anmält mig dit. Kanske vi ses där?

Av Camilla - 19 mars 2008 10:56

Vi är bara fyra stycken elever på svenskan, och idag var vi bara: en. De andr kom aldrig, så svenskan blevinställd och jag ska sitta och jobab själv med specialarbetet. Synd att jag inte visste detta innan för då hade jag kunnat vara hemma till 12 i stället.

   Känns lite olustigt nu när valparna fått sin hage. De uppskattar den INTE, efter att ha haft hela golvet för sig själva har de nu en 8 gallerbitar stor hage. Stort för två stycken, men inte vad de vill ha. När jag öppnade för att byta ena gallerbiten mot en lägre så att Pyret kan hoppa in när hon vill, så jagade Love min fötter som en galning. Han vill ha kontakt. Blir nog så att de bara behöver vara i hagen när jag inte är hemma och på natten, sedan får de nog avar lösa som vanligt. Saknar deras tripp-trapp på golvet på morgonen...


Eftersom de är så små och vill kommaut ur hagen så har jag beordrat de som är hemma idag att gå upp en gång i halvtimmen för att kolla så de är okej. Kan tyvärr inte ta ner hage förrän i nästa vecka eftersom min syster kommer hem med make och Benjamin, och de ska sova nere. Trångt nog, och dessutom den platsen jag brukar ha till valphage. Så de får vara nere stunder med oss, men inte hela dagarna... längtar till påsklovet nästa vecka!

Av Camilla - 19 mars 2008 08:14

I morgon är ynkepinkarna 5 veckor gamla, och nu är de mer nyfikna och framåt. Idag när jag vaknade var det 2 små knyten som tripp-trappade på golvet, och lekte med storasyster Lillan. Så fort jag sa godmorgon så studsade Hoppsan-sa fram till sängen och ville upp och pussas. Ja egentligen ville hon nog helst ha sin frukost, men man kan väl drömma =)

Love kom snabbt fram han också (hanvar på turne under blombordet bakom valplådan) och de sprang runt och lekte. När jag öppnade för de stora hundarna och skulle gå ner så var Hoppsan med ut i hallen, något de aldrig gjort innan trots att den dörren stått öppen om dagarna, så beslutet att ta fram hagen kom snabbt för tänk om de tars ig ut till trappenoch ramlar ner, nej huvva!

 De äter som hästar och är otroligt pigga, bara små för sin ålder. Men så underbara! Kommer att bli svårt när jag väl hittar Loves familj. Han är så charmig och rar!

Av Camilla - 19 mars 2008 08:13

Snön var försvunnen innan dagen var över. Lite kyligt fortfarande och grått, men barmark och slaksigt. Det är vinterns baksida!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards