Alla inlägg den 17 februari 2024

Av Camilla - Lördag 17 feb 10:25

Igår spelade Linus match igen. Denna gången hemmamatch mot Rottne. 

Jag var inte med, denna veckan har varit kass, känt mig dassig och sjuk och natten till fredagen var jag vaken mitt i, i nästan 2 timmar så jag låg hemma på soffan och sov i princip. 

Matchen gick bra, laget vann med 8-6. 

Frågade Linus (brukar fråga efter varje match) vad han skulle ta med sig till nästa match, fokusera på att bli bättre i, och svaret kom: Det var mitt fel att de 3 första målen kom mot oss. 

Nej, det är aldrig bara en som är skulden till ett mål i en match. Det är ett helt lag som ska kämpa för att inte släppa fram för många mål mot sig och göra mål framåt. Dessutom var det 2 mål där han tappade sin spelare i försvaret.

Jobbigt när han känner så men å andra sidan finns det en del i laget som gäran skyller det på honom när han är inne. Eller på målvakten (som ska vara sista hindret när motståndarna pressar på). Jag säger som på engelskan: There are no I in team. Alla är ansvariga för resultatet, oavsett postition i spelet.

Lite jobbigt också när hjälptränaren är en väldigt verbal sådan. Han hörs högt och långt vilket är ett plus, men inte alla klarar av ett sådant coachande. Linus blir oerhört stressad av att de skriker, vi har blivit strängt tillsagda att vi inte får ropa på honom under spelet. Men jag kan ju inte säga till tränarna att låta bli att skrika på honom när de gör det på alla för att coacha och pusha. 

Detta och en hel del annat har gjort att jag börjar fundera på om han är högkänslig. Frågan är hur man går tillväga för att utreda det och om man har någon nytta av att göra det? 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards