Direktlänk till inlägg 31 juli 2009

Nu har hon flyttat

Av Camilla - 31 juli 2009 23:07

Hela dagen i Mjällby för att tömma lägenheten, och så körde jag och Emme upp till den nya lägenheten, vi hade maten i vår bil, möblerna hade sambon och två kompisar redan kört upp. Hjälpte henne att plocka upp lite, men det är inte helt lätt att plocka in någon annans saker, för ingen vill ha det exakt likadant som en själv.

Att hitta dit blir super enkelt, och det är tur, för jag ska bo där den helgen jag ska på cavalier-kursen, eftersom det är ca 4 mil till Växjö. Slår två flugor i en smäll: hälsa på Emme och Niklas, och slippa köra så långt =)


I bilen hem var flytthjälpen med och efter bilen drog deras släp... bara sjätte eller sjunde gången jag kör med släp, men det gick bra. Trodde det skulle vara en tyst och spänd färd hem, men många glada skratt  och mycket prat var resultatet. Skönt, finns inget tråkigare ELLER jobbigare än att åka ca 11 mil utan att ett ord sägs. Här pratades allt ifrån kängurur (ja, när jag sagt kid, så tyckte R att jag sagt känguru) och vad vi gjorde under stormen Gudrun, till vad vi skulle göra om vi vann jackpotten på lotto (tror jag det var) via saker man gör på fyllan/semestern och annat smått och gott.


Trött är jag, men tröttare är dom efter att ha burit lådor och möbler upp på tredje våningen =)


Trodde det skulle vara jobbigt med Emmes flytt efter allt jag gråtit dessa dagarna och visst kommer jag att sakna henne här hemma, men det är inte världens ände, och jag hoppas att de kommer att trivas. Själv mår jag bra, inga tårar eller ångestkänslor idag.

 
 
Anki J.

Anki J.

1 augusti 2009 00:25

Kul att du oxå ska på cavalier-kursen! Vad blev det för mobil? Min fungerar lite siså där och batteriet börjar att bli dåligt men vet vad jag vill ha för någon nästa gång;)Det är bara att börja spara...
Kram

http://www.jankils.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - Söndag 7 april 16:06


  Denna honan kommer att paras senare i vår. Båda hennes föräldrar ör stambokförda på 95p, pappa Jocke har 2*95. Hon har själv 2*95p.  Hon ska paras med Herr Larsson, 96p.  ...

Av Camilla - Onsdag 3 april 13:33

I går hade vi föräldrarmöte i Linus innebandyklubb. Det är flera föräldrar som klagat på tränaren och den som är med som ledare på matcherna. Det toppas i laget under matcher, Linus är en av dem som får minst spelartid, minst byte och minst passninga...

Av Camilla - Onsdag 3 april 13:09

I helgen funderade vi på att byta till sommardäck men det kom en heldag i Furuboda och en kaninutställning i vägen    När vi vaknade upp i dag kändes det helt okej. Visseligen har det mesta smält bort men vitt var det ändå. Men några bakslag ska ...

Av Camilla - Onsdag 3 april 13:00

Nu har vi varit på kaninutställning i mars månad. Först var det Örsjö 16/3. Jag ställde mina 2 sparade rex-flickor och Linus ställde Nacho och Herr Melin.  Mina flickor fick 93p vardera. Den ena för att hon hade längre vita stickelhår och den andra...

Av Camilla - Torsdag 14 mars 09:39

Ja, faktiskt det är helt okej. Det är mindre okej att vara elak och småsint för att man känner så. Jag kan vara avundsjuk på andras framgång, lycka eller tur. Det betyder inte att det är okej att börja prata illa om dem, till dem osv. Jag är avun...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards