Alla inlägg den 11 juni 2008

Av Camilla - 11 juni 2008 17:40

Har svarat på mitt mail.

När man ska överklaga ett beslut angående cavalier-hjärtanen, så ska man vända sig till SKK först, så får man mail till Kvart. Det är han som säger vart man ska vända sig. Helst till honom i Uppsala, men eftersom inte alla kan ta sig dit, kanske inte heller har råd att avsätta en hel dag för tripen dit med alla kostnader som det innebär, så har vi här nere i söder två alternativ: antingen Torkel Falk i Helsingborg eller en som heter Björn (efternamnet har jag glömt) i Göteborg.

  Därför ringde jag till Din Veterinär i Helsingborg idag och beställde en tid till Torkel i augusti. Får hoppas att det är borta då.

Men jag ska först gå till C i alla fall så får han lyssna först eftersom det var han som hörde det.

Av Camilla - 11 juni 2008 13:49

Linda kom hit vid kvart i två idag (hon börjar kl 14) "bara" för att ge mig en stor bukett blommor, ett "Grattis till examen"- kort (Jättegulligt) och en Studentnalle! Jätteglad är det enda jag kan skriva.

  Hon är den första som grattar på riktigt ordentligt vis. Emme sa inte ett ljud, fast det hade jag knappast väntat mig heller, men mamma sa Grattis när hon hörde det och Lotta SMSade grattis på väg hem från Ullared.


Känns nästan som på riktigt nu, fast det blir bäst när betyget kommer så jag får se det på riktigt =)

Av Camilla - 11 juni 2008 11:15

Idag kom mail från Anita Kreutzlock på SKK reg avdelning angående överklagande av Eltons hjärtintyg:

 "Om du vill överklaga ett tidigare resultat som det heter så måste du ta kontakt med Clarence Kvart på SLU för att få ett namn på en veterinär som får utföra detta.

Du skall också få ett intyg av den veterinären som visar att detta är ett överklagande av tidigare hjärtresultat. Det räcker alltså inte att bara gå till en veterinär och göra en ny undersökning. Viktigt är att det står att det är ett överklagande."

Skickade ett mail till Clarence Kvart meddetsamma så att jag är förberedd inför prövningen =)

Av Camilla - 11 juni 2008 10:22

Syon på skolan ringde idag:


Mitt slutbetyg är utskrivet och kommer med posten i morgon, inklusive kopia som jag ska skicka till Högskolan...


"För jag har tagit studenten, för jag har tagit studenten,

 Fy F-n vad jag är bra"


Av Camilla - 11 juni 2008 08:40

Tittade inte på första halvleken, men väl på andra, för det var ju där det hettade till.

Zlatans mål var fint, Hanssons lite mer bara på ren tur och envishet. Men det var 2 mål mot Greklands noll, och det är det som räknas. Som vanligt ( i mitt tycke) så är Henke den lysande spelaren på plan, utan honom och hans slit hade inte de andra kunnat göra sina mål. Ja, Ljungberg också förstås.

   Men varför är det bara Zlatan, Henke och Ljungberg som man lägger märke till på planen? Fniss, att man lägger märke till Z kan ju bero på hans näsa och längd över havet, men om kroppslängden har betydelse så borde man ju inte märka Henke?


Eller är det för att media fokuserar så mycket på de tre spelarna?


I vilket fall som helst: Way to go, boys! En seger är alltid en seger och 2 poäng är ALLTID välkommet!


(Jag är inte ens sportintresserad)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards