Alla inlägg den 19 december 2008

Av Camilla - 19 december 2008 08:26

eller ännu värre - din rumpa!


Jag gillar inte dagens mode med nedhasade byxor (oj vad jag låter gammal). Men det finns väl inget fulare och osexigare än att se någons byxor nedhasade så de hänger på halva skinkan?  Eller än värre, ibland är kalsongerna också nedhasade så man bjuds på en klar syn över ett par håriga skinkor, som det hände för mig och Emelie på senaste föreläsningen på Krinova. Grabben framför oss borde verkligen fundera på att använda rakhyvel i rumpan!


Nej, tacka vet jag ett par jeans som, okej kan ha låg midja, men som sitter lite tajtare åt. En mans-rumpa kan vara fruktansvärt sexig i jeans, nej frukstansvärt menar jag inte, oerhört är ett bättre ord.


När vi var på Hanö Hus för några år sedan och lyssnade på Lasse Stefanz, så var det en kille som stod framför oss, med nedhasade jeans. Linda gick helt sonika fram till honom och drog upp hans byxor med orden: jag vill inte se dina fula kalsonger... gissa om den grabben hade full koll resten av kvällen på var Linda var någonstans =)


Tycker det är lika hemskt när en kraftig tjej har figurnära tröjor som visar varenda valk (reservhjul) så därför har jag själv bara haft lösare tält på mig.

Fast fick order av en kompis från Komvux att köpa lite nya kläder som är er sexiga. Nu såg hon mig visseligen i joggingbyxor och bylsig tröja, men jag var ju bara hemma och pysslade med kanierna.

Av Camilla - 19 december 2008 08:25

Här kommer ett smakprov från Lasse Stefanz julskiva. Hela skivan är toppen, jag har den. Lyssna och njut=)

Av Camilla - 19 december 2008 08:12

Läste igenom bloggen och kom på att gårdagens inlägg om julnumret och redaktörer kan missförstås. Menar inte att tidigare redaktörer gjort ett dåligt jobb, men kanske skulle säga så här: tidningen har blivit fattigare på innnehåll för vart nummer. Och det kan inte bara skylla på redaktörerna, utan till stor del på oss medlemmar. Det är ju faktiskt en tidning som är till för vår skull.

Vet att många har klagat på att "det bara är de stora som kommer till tals, syns" med mening att det på var och varannan sida står ett berömt kennelnamn i alla referat mm. Men då kontrar jag med: skriv och skicka in något du också!

Kåserier är jätteroliga att läsa (helst det om Carina och fyllehunden i detta numret)

Har du gjort något med din cavalier som du vill berätta om? Jag skrev en artikel om hur det hade varit i Danmark när jag och Lillan var där 2006 och ställde ut. Jag hade aldrig varit där innan och det var långt ifrån allt som handlade om själva utställningen.

Tänk alla uppdrag våra domare har utomlands, hade varit kanonroligt att läsa om det i tidningen, som det är nu har vi väl bara kunnat läsa något enstaka?

Beskrivning över bedömningssystemet i andra länder, vad domaren tyckte om själva utställningen i sig, och om cavaliererna h*n fick döma.

Något som jag personligen skulle vilja veta mer om är HUR det går till att importera en hund till Sverige, och inte bara det praktiska, utan från scratch: varför den uppfödaren, varför en kullen, hur gick det sedan, var hunden det ägaren sökte.

Porträtt över "gamla" uppfödare, deras input på cavaliererna idag, uppfödarporträtt över huvudtaget.

Jämnföra avelsregler i andra länder med de svenska, hur registreras hälsostatus hos andra föreningar, och vad krävs för att avla på sin cavalier där?

Mycket som skulle vara intressant att läsa om, mycket mer än vad jag kom på här. Sätt igång och skriv med er! =)


Sett från någon annan tidning: ett foto på hunden som 8 veckors valp och sedan ett som vuxen. beskriv om den höll dina förväntningar, varför du behöll/köpte den valpen, om det är en gammal hund som visas upp, hur edt gick med hälsointygen, vad han gett för avkommor (och grna med meriter och då inte bara utställningsmeriter)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards