Alla inlägg den 7 december 2008

Av Camilla - 7 december 2008 13:13

Bestämde mig för att jula till mitt rum idag, så jag städade undan på trimbordet som står framför fönstret, för att kunna byta till julgardinerna och sätta stjärnan i fönstret. På bordet låg min tejprulle soms ka ligga på hyllan vid datorn och Lindas cd-skivsfodral, gömda under mina halsdukar som ska ligga i lådan i hallen. Upptäckte också att det var nog lång tid sedan jag dammsugade bakom bordet... fram med damsugaren och dammsuga överallt, vilket gjorde att jag hittade en ficklampa och en cd skiva med Abba under blombordet inne vid fönstret, och Oj då min ena svärdslilja hade ont om plats i sin kruka, och dessutom minimalt med jord, ut och leta fram en större kruka och plantera om den. Men jösses vad mina blommor var torra, hämta en kanna vatten och vattna alla.

Passade på att hänga upp min taklampa igen, men den var dammig så jag fick dammsuga den också. Nu är fönstret färdigt, men då ser det konstigt ut med en säng som är helt bäddad i blått, bort med lakan, påslakan och alla örngott (2 täcken och 4 kuddar i sängen) och stora jakten på mina röda sängkläder (har en variant med hjärtan och en med snöflingor) Men var är mina örngott till dom? Gick igenom alla lådor (har en himla massa lådor med sänglinne) och tillslut hittar jag i alla fall två, då måste jag leta efter två örngott som inte strider så mycket mot temat. Hmm, när jag ändå håller på så kanske jag skulle dra loss mina sänglådor (min säng har tre lådor på "räls" under sig) och dammsuga där också, vet att det samlas en himla massa damm där och kan inte komma ihåg när jag senast hade de loss så jag kunde städa under.

Men jösses, vilken massa dammråttor och hundtussar. Ingen risk att jag blir allergisk, jag har nog blivit resistent med den mängden under. Dammsuga allt. Men vad nu då? Inget sug: byt påse. Fortsätt dammsuga, oj vad var det? Mitt rosa häfte från skolan, som jag tappat bort för någon månad sedan, en allers från i februari 2008, och mina fluffiga innetofflor. Och vid huvudänden ligger min sax under sängen, den som jag aldrig hittar när jag behöver den.

Några av mina påslakan och lakan hade hamnat på golvet bakom lådan, bäst att flytta dom, tar ut dom och lägger i dom i min ena byrå i hallen, och där ligger 2 oanvända alldeles nya badlakan, de kan jag flytta till papplådan med badlakan som står på bokhyllan. Och eftersom jag på två utställningar i sommar/höst tagit badlakan som pris så kan jag ta dom från garberoben och lägga i lådan också.

Lika bra att ta mina rena, torra kläder från linan i hallen och hänga in i garderoben, så är det gjort. Hmm de tröjorna är så jättestora nu, borde kanske gå igenom garderoben och rensa bort lite kläder...nej det får vänta till en annan dag.


Konstigt att man blir så trött av att bara jula till det i ett rum? Kan inte förstå varför......

Av Camilla - 7 december 2008 09:11

Det är vad de har på morgen, måste ut och kissa, kolla vilka katter som vågat sig in på tomten under natten, har räven eller kanske till och med minken gått längs staketet? Mycket att kolla, kissa över, och så ska man hinna bajsa när man är ute också.

Sedan kommer det in tre hungriga monster, som vill ha frukost NU =)

När jag öppnar min sovrumsdörr så har Godis så brått att hon brukar hamna sidledes intryckt mot räcket uppe i hallen, tur att det inte är mer mellanrum mellan spjälorna där för då hade hon fått en flygtur var morgon =)

Av Camilla - 7 december 2008 08:44

Dagens julsång.

Ingen dålig låt, rolig text, den låten som Gerry väljer att dens ka spelas på hans begravningsvaka, där till och med den katolska prästen sjunger med =) 
(Har ni inte sett den redan så låna, köp, hyr den. Det är underbar romantisk komedi, och så gör det ju inte ont att de dels utspelar sig till hälften på Irland (mitt drömland), Gerard Butler och Jeffrey Dean Morgan  spelar med, ingen av dom är ju direkt fula..... (mina ögongodis)


Har insett sedan länge att jag är en sucker for ROMANCE


Idag är det den 7 december, och vi ska fira MALIN som fyller 16 år på måndag.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards