Alla inlägg den 15 december 2008

Av Camilla - 15 december 2008 13:38

Vi har beslutat att inte köpa juklappar till varandra i år, vi är för många och det är så jobbigt. Så jag köper till mig själv.

Första var när jag hittade Nora Roberts bok Systrarna i Clare på ett antikvariat. Det är egentligen en triologi, men finns knappt att få tag i på svenska, varesig som en bok med 3 i, eller som tre separata böcker. Men nu har jag lyckats hitta den. Själva boken kostar 65kr, och så går portot till över 70:- men det är den värd!

Andra var när jag kikade på Adlibris och hittade två andra titlar av henne, fast på engelska. Dessa har jag aldrig hört talas om innan, men det gör inget. Har hittentills inte läst en enda dålig bok av henne, bara någon som var mindre bra, men som var skriven i början av hennes karriär.

De båda böckerna skickades med A-post från Adlibris i Morgongåva i morse kl 05,38 (enligt mail från dom som kom vid det tillfället) och låg i lådan när jag kom hem =)

Min tredje julklapp är att jag fått tag på en bok via min annons på eniro som kommer i slutet av denna vecka, nämligen Vänskap till döds (den som ligger bakom filmen Carolina Moon, har jag för mig.)


Ingen nackdel med att köpa dom på engelska, de är inte svårtlästa precis, och skämten kommer mer till sin rätt på engelska än de tama/lama svenska översättningarna. Dessutom är det inte så många av de som lånar böcker av mig som läser på engelska, vilket betyder att de inte lämnar min bokhylla. Är nipprig på mina Nora Roberts böcker.

Av Camilla - 15 december 2008 07:05

Anton och Pappa Ingmar skulle gå och titta på Mamma Mu, och Malin stannade hos oss. Först badade hon (de har bara dusch hemma) i vårat badkar, och sedan låg hon i min säng och tittade på sin film High Scholl Musical 2. Kan jag den filmen utan och innan nu eller?!

Och inte bara det, så fort det var något så kommenterade Malin: Nu blir Gabriella ledsen på troy, nu är hela Wildcats arga på Troy, nu kommer Sharpei (stavning) och försöker ta Troy från Gabriella. Så jag fick filmen i dubbel bemärkning =)


Sådan skillnad att se Zac Efron som mesig tonåring (min uppfattning) i High School Musical, och så visade en av kanalerna honom som manlig tonåring på 60-talet när de visade Hairspray. Kan ju säga att jag som vuxen föredrar Hairspray. Känns inte som barnarov när man sitter och dreglar lätt åt honom där. I Disney-filmerna är det bara fel...Fast det är klart, Hairspray riktar sig väl till alla med betoning på den vuxne medan Disneys nisch först och främst är barnen.

Döm själva, här kommer bästa låten med Zac Efron i Hairspray =)

Av Camilla - 15 december 2008 07:01

Innan vi har hemarbete under julen, får jag väl säga eftersom de hela tiden poängterar att det finns INGA lov på högskolan.

I vilket fall som helst ska det bli jätteskönt att INTE behöva stiga upp så tidigt. Fast å andra sidan, sista dagen i "skolan" var den 8.e december, och så mån-tis-ons denna veckan. Jag har nog redan slappat till mig eftersom jag börjat att sova länge. Idag ställde jag klockan på 06,30 så att jag skulle vara vaken, närvarande och någolunda fräsch när vi börjar kl nio.


Till och med hundarna har slappat till sig, i vanliga fall börjar de prata vid 6-7 tiden och vill ut, men den dagen jag sov till tjugo i tio så var det ingen som sa något (eller så hade jaginte hört dom när jag sov)

Av Camilla - 15 december 2008 06:57

En riktig gammal goding, och dagens Julsång på min Blogg.

Bra låt, kanon syfte och så är det extra roligt att se hur artisterna såg ut 1984-85, hahaha. Undviker att sätta in någon bild med mig själv under den tiden ;)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards