Direktlänk till inlägg 8 december 2008

Två uppsatser som ska vara färdiga till i januari

Av Camilla - 8 december 2008 19:39

Den ena är en individuell uppgift om Pedagogisk Grundsyn, den har jag redan mina böckerna till hemma, kan börja meddetsamma (fast inte ikväll..=)..)

Den andra är en gruppuppgift (vi är två om den) och där får vi leta litteratur på nätet och på bibblan. Jag och Emelie ska skriva om Aspergers hos Förskolebarn - Vad kräver det av pedagogen? Men när jag var inne på Aspergers hemsidan så står det inget där om förskoleåldern, de har två indelningar: 1-17 och vuxen... Finns det inga yngre än 7 med Aspergers, eller fastställer doktorerna inte några diagnoser innan den åldern? hmm, får luska lite mera på nätet i morgon...

Tips tas tacksamt emot!

 
 
Anki J.

Anki J.

9 december 2008 01:22

Har varit assistent till en kille som hade Aspberges från det att han gick i 6-års verksamhet tills han hade gått andra klass. Sedan blev han flyttad till en klass någon mil hem i från med klasskamrater som var likställda. Detta var första gången som jag kom i kontakt med Aspberges syndrom men läste så mycket jag kom åt och var på en del föreläsningar i ämnet. Syndromet kan ju skilja så mycket från person till person och killen jag hade fått sin diagnos i ganska så tidig förskolålder. Föräldrarna till detta barn sa att fast att det var deras första så märktes det tydligt att han skilde sig från jämn gamla. Han lekte tex aldrig med sina leksaker utan bara tog i sönder dem. Samla dem tex i en hög mitt på golvet och sedan slog i sönder dem. Han gillade inte heller folksamlingar men det behöver man ju inte ha Aspberges för att inte göra;)
Kram

http://www.jankils.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - Söndag 7 april 16:06


  Denna honan kommer att paras senare i vår. Båda hennes föräldrar ör stambokförda på 95p, pappa Jocke har 2*95. Hon har själv 2*95p.  Hon ska paras med Herr Larsson, 96p.  ...

Av Camilla - Onsdag 3 april 13:33

I går hade vi föräldrarmöte i Linus innebandyklubb. Det är flera föräldrar som klagat på tränaren och den som är med som ledare på matcherna. Det toppas i laget under matcher, Linus är en av dem som får minst spelartid, minst byte och minst passninga...

Av Camilla - Onsdag 3 april 13:09

I helgen funderade vi på att byta till sommardäck men det kom en heldag i Furuboda och en kaninutställning i vägen    När vi vaknade upp i dag kändes det helt okej. Visseligen har det mesta smält bort men vitt var det ändå. Men några bakslag ska ...

Av Camilla - Onsdag 3 april 13:00

Nu har vi varit på kaninutställning i mars månad. Först var det Örsjö 16/3. Jag ställde mina 2 sparade rex-flickor och Linus ställde Nacho och Herr Melin.  Mina flickor fick 93p vardera. Den ena för att hon hade längre vita stickelhår och den andra...

Av Camilla - Torsdag 14 mars 09:39

Ja, faktiskt det är helt okej. Det är mindre okej att vara elak och småsint för att man känner så. Jag kan vara avundsjuk på andras framgång, lycka eller tur. Det betyder inte att det är okej att börja prata illa om dem, till dem osv. Jag är avun...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards