Alla inlägg den 16 maj 2013

Av Camilla - 16 maj 2013 19:09

I måndags tog vi en dag som inskolning eftersom Linus varit borta en vecka när vi var förkylda han och jag. Efter det åkte vi hem till farmor och farfar som passade Linus medan jag var på Hudkliniken i Karlshamn. Fick en ny läkare, nya salvor och solning. 10 sekunder låter väl inte så mycket MEN det är specialsolarium, med UVB strålar och man måste vänjas in på låg temperatur. 

På tisdagen var det allvar för Linus, lämnades kl 8,30 och hämtades 13,30. Lite gnäll och gråt när jag lämnade över honom till en av lärarna, men jag hann inte ens ut i kapprummet förrän han var som vanligt. 

På onsdagen lämnade jag honom igen, och gick sedan upp till byn och tog bussen in till Karlshamn för andra soltiden, denna gången 20 sek. När jag sedan kom för att hämta Linus så sov han fortfarande.

Fick tag på de som har hand om PSO solariet i Olofström så nästa vecka åker jag in dit istället, slipper restiden till Karlshamn, och det går visseligen inte på högkostandsskyddet men det är skillnad på 100kr per gång på Hud i K-hamn och 120:- för 12 ggr i Olofström. 

Idag gick jag och lämnade honom halv nio och hämtade honom halv två, då satt han vaken och go i knäet på en kille som jobbar på förskolan. 

I morgon ska han vara hos farmor och farfar medans vi är på begravning och sedan hämtar vi honom och åker till mamma på kvällen för att grilla allihop. 


Stort tack till alla som skänkt pengar till Hjärt- och Lungfonden!! Dimper ner brev då och då ifrån fonden, till mamma. 


Idag åkte vi till Bromölla för att handla, och där passade jag på att köpa en liten handbukett att lägga på pappas kista, vit nejlika och med lite grönt till. Jättemysig tjej som hjälpte mig. Då - efter att inte ha gråtit på en vecka, kom tårarna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards