Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Camilla - 13 mars 2012 20:00

Förra året slutade min läkare på Vårdcentralen i Sölvesborg, och jag valde Hälsoringen istället. Mest för att de hade en läkare där som var kanon på fibromyalgi!


Men han slutade förra året, och istället fick jag först en dansk, som skyllde allt och alla på graviditeten när jag var där. Tror att om jag hade haft en bruten tå så hade graviditeten orsakat det på något sätt. Allt jag fick av honom var rådet att ta mer panodil när jag har ont.


Förra måndagen var jag där igen, fick en kvinnlig läkare som var bra. Hon kollade lite snabbt och sjukskrev mig därefter för min foglossning. Har ju varit ett par turer hos sjukgymnasten och konstaterat att det finns inte mycket att göra i dagsläget, utan öva lite smått och använd TENS, kanske kryckor om det skulle bli värre. Läkaren sjukskrev mig, men sa att intyget kommer på posten, och dillade både om 10 och 14 dagar.

Igår ringde jag in till Hälsoringen igen. Läkaren skyller på sekreteraren och vice versa, men kontentan är att intyget inte blivit utskrivet, så jag får vänta ett par dagar till. Vet i dagsläget inte om jag är sjukskriven längre än i morgon eller hela veckan.

Men har bestämt att efter detta tar jag ut de ledighetsdagar jag har rätt till, och sedan får det kanske bli ett nytt läkarbesök, eller börja på mina mammadagar.


Men det är dags för byte av läkarstation i alla fall. I och med flytten så byter jag till Familjeläkarna i Olofström, där finns min "gamla" läkare från vårdcentralen, och henne trivdes jag med.

Bak

Av Camilla - 13 mars 2012 19:59

Blev sugen på att baka, så nu står det en plåt med kladdkakemuffins i ugnen. Smaskigt :)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards